رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش رضایتمندی زائران نوروزی عتبات از خدمات این سازمان، بر ایجاد طرحی جامع برای مسکن زائران عتبات عالیات تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران سومین جلسه هیئت مسکن اعزامی به عتبات روز گذشته با حضور ریاست محترم سازمان حج و زیارت، مدیرکل عتبات این سازمان و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا و تعدادی از مهندسین اعزامی به عراق، در محل سالن کنفرانس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

مهندس اوحدی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های  صورت گرفته در حوزه عتبات گفت: در ایام عید نوروز 135 کاروان زائران به عراق اعزام شده‌اند که این تعداد اعزام در این سالها بی‌سابقه بود و از طرفی در نوروز امسال کمترین سطح گله‌مندی و نارضایتی از خدمات ارائه شده به زائران در عراق به سازمان ارجاع شده است.

وی افزود: شرایط کشور عراق با توجه به اوضاع حاکم در آن کشور برای ما مشخص است و سطح خدمات در آن کشور کافی نیست و بایستی در جهت افزایش و ارتقاء سطح کیفی خدمات تلاش کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط اداره کل عتبات و اعزام هیئت مسکن به عراق، ادامه داد: خواسته‌های ما با یک بار سفر این هیئت به عراق حاصل نمی‌شود و در این خصوص لازم است با استمرار و تداوم اعزام و پیگیری تیم‌های کارشناسی، زمینه را برای ارتقاء سطح خدمات و همکاری بیشتر طرف عراقی فراهم شود.

مهندس اوحدی بیان کرد: حجم اقدامات شما عزیزان در بررسی هتلهای محل اسکان زائران در عراق گسترده و با اهمیت بوده و امید است بر اساس بازخورد گزارشات و ارزیابی‌های صورت گرفته و نتایج حاصل شده، خدمات به زائران در عتبات در حوزه مسکن بهبود یابد.

وی در انتها با اشاره به وجود فرآیندی جامع در اسکان حج و عمره، بر لزوم ایجاد طرحی جامع در حوزه مسکن عتبات تأکید کرد.

در ابتدای این جلسه محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اعلام گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی هیئت ارزیابی هتلهای محل اسکان زائران در عتبات گفت‌: سال 89 آخرین سالی بود که هیئت مسکن به عراق اعزام شده بود. پیش از اعزام تیم مسکن جدید به عراق، سه جلسه در خصوص تعیین اهداف و برنامه‌های سفر تیم اعزامی برگزار شد و فرمهای ارزیابی بر اساس سطح خدمات امروز هتل‌ها در عراق تدوین و بروزرسانی شد.

وی ادامه داد‌: بر اساس فرم‌های جدید طراحی شده‌، درجه بندی جدید هتل‌ها در عراق صورت خواهد گرفت و مشکلات و کاستی‌ها استخراج و به طرف‌های عراقی اعلام خواهد شد و مهلتی به ایشان داده می‌شود تا این کاستی‌ها را رفع نمایند تا در آینده نزدیک سطح خدمات در عراق افزایش یابد.

شایان ذکر استف هیئت مسکن عتبات متشکل از 10 نفر از کارشناسان حوزه مسکن در سازمان حج و شرکت شمسا و مهندسین بخش خصوصی در قالب دو تیم 5 نفره با سرپرستی آقایان مرتضی حسینی و فرامرز بابایی مدیران دفاتر حج و زیارت استان‌های البرز و زنجان، در سفری 21 روزه‌، 321 هتل فعال در امر اسکان زائران ایرانی و  همچنین هتلهای نوسازی که برای اسکان زائران ایرانی اعلام آمادگی نموده بودند  را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

بر اساس ارزیابی هیئت اعزامی مسکن به عراق هتل‌های محل اسکان زائران بر اساس فرم‌های ارزیابی، تصنیف و درجه‌بندی می‌شود و هتلهای بی‌کیفیت از چرخه خدمات رسانی به زائران ایرانی حذف خواهد شد و بر مبنای ارزیابی‌های صورت گرفته نقاط ضعف هتل‌های مورد استفاده در عتبات شناسایی و ثبت شده و با بکارگیری این ارزیابی و پیگیری‌های مدارم بستری برای بهبود سطح کیفی خدمات به زائران عتبات در حوزه اسکان فراهم می گردد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: حج وزیارت ، عتبات ، عالیات ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار