"سرگئی ناریشکین" رئیس دومای روسیه گفت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تعدادی از مقامات روسیهاین کشور "به شکلی باورنکردنی احمقانه" هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، رئیس دومای روسیه روز دوشنبه گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تعدادی از مقامات روسیه و نمایندگان پارلمان این کشور «به شکلی باورنکردنی احمقانه» هستند.

"سرگئی ناریشکین" رئیس دومای روسیه در جمع خبرنگاران گفت: این تحریم‌ها از جمله آن‌هایی که علیه اشخاص اعمال شده اند به شکلی باورنکردنی احمقانه هستند. این تحریم‌ها موضع بزدلانه شرکای ما را نشان می‌دهد. 

وی افزود: بعلاوه این تحریم‌های اعمال شده در تاریخ بی سابقه هستند. این تحریم‌ها حتی در بحرانی‌ترین دوران روابط بین‌المللی از جمله بحران کارائیب اعمال نشده اند. 

رئیس دومای روسیه افزود: بحران اوکراین راهکار نظامی ندارد و تنها از طریق گفتگو حل می‌شود.

وی افزود: معتقدم سران اوکراین باید سر عقل بیایند و گفتگو با مردم این کشور را شروع کنند. 

 ناریشکین این سخنان را در مراسمی مربوط به یونسکو در فرانسه که با شصتمین سالگرد عضویت روسیه در این سازمان همزمان شده است، مطرح کرد.

همچنین رئیس دومای روسیه اعلام کرد به رغم  تصمیم اخیر مجمع پارلمانی شورای اروپا برضد روسیه، این کشور قصد ندارد فعالیت خود را در این سازمان به حالت تعلیق درآورد.

ناریشکین،که در راس هیاتی پارلمانی به پاریس سفر کرده است روز دوشنبه گفت:« ما نمی‌خواهیم مجمع پارلمانی شورای اروپا را ترک کنیم، ما این مجمع و شورای اروپا را نهادی مهم برای مذاکرات بسیار گسترده می‌دانیم، قصد ما ترک این مجمع نیست اما رفتار آن را به دقت  تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.» 

وی افزود:« ما از این تصمیم مجمع پارلمانی شورای اروپا که روسیه را از حق رای محروم می‌کند دلسرد شدیم، در واقع این مجمع خود را از گفتگو کنار کشید،این از موضع ضعف است که همکاران ما سرشان را زیر برف می‌کنند و می‌ترسند استدلال‌ها و واقعیت ها را بشنوند.»
این سیاستمدار روسی تاکید کرد روسیه باب گفتگو را باز گذاشته است.

مجمع پارلمانی شورای اروپا روز پنجشنبه تصمیم گرفت روسیه را به علت الحاق کریمه به فدراسیون روسیه تا آخر امسال از حق رای محروم کند. این مجمع همچنین تدابیری را تصویب کرد که  روسیه را از نمایندگی درنهادهای تحت مدیریت این سازمان تا سال 2015 محروم می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار