رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: این سازمان 6 طرح در حوزه علوم دامی و دامپروری را اجرا کرده که نتایج این تحقیقات در معتبرترین ژورنال‌های علوم دامی جهان به ثبت رسیده است.

عادل عبدایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در صنعت دامپروری از استان‌های موفق و پیشرو بوده و قطب این صنعت به شمار می‌رود به طوری که بخشی از ظرفیت‌های آن هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: ویژگی‌های طبیعی استان اردبیل به خوبی نشان می‌دهد که زیربخش‌های دام و طیور توانایی لازم در تامین مواد پروتئینی و پاسخگویی به مسائلی همچون اشتغال، رفاه اقتصادی، اجتماعی و رشد همه‌جانبه تولید و اقتصاد را به همراه دارد که در صورت بهره‌برداری علمی و فنی از امکانات طبیعی و نیروی انسانی موجود قادر است حداکثر بهره‌وری و در نهایت افزایش اشتغال و فعالیت‌های مولد را به وجود آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بخش در راستای اقتصاد مقاومتی و به حداقل رساندن وابستگی‌های اقتصادی و تکنولوژی ضروری به نظر می‌رسد، یادآور شد: این امر خود می‌تواند بار روانی در تامین امنیت غذایی و تامین سلامت مردم را تامین کند که یکی از مولفه‌های حیاتی و مهم در این حوزه به شمار می‌رود.

عبد‌ایمانی افزود: امروزه توسعه صنعت دامپروری بر پایه رونق اقتصاد و دانش بنیان استوار است و تحقیقات بنیادی و کاربردی نقش اساسی را در افزایش بهره‌وری و اقتصاد انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: این سازمان 6 طرح را با هدف افزایش قابلیت تولید مثلی و حفظ ذخایر ژنتیکی در زمینه‌های تغذیه و تولید مثل قوچ و میش مغانی در مرکز اصلاح نژاد گوسفند مغانی جعفرآباد اجرا کرده که نتایج این تحقیقات در معتبرترین ژورنال‌های علوم دامی جهان به نام وزارت جهاد کشاورزی و یا سازمان اردبیل چاپ شده است و در حال حاضر از پربازدید‌‌ترین مقالات محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه اظهار امیدواری کرد با انجام این تحقیقات بخشی از مشکلات و نارسایی‌های بخش‌های زیربنایی کشاورزی نظیر زراعت، باغداری و دامپروری برطرف شده و زمینه‌ای فراهم آید تا تولیدات در این عرصه افزایش یافته و تقویت شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.