در آستانه میلاد صدیقه طاهره‌(س) و همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین رونمایی از«دانشنامه فاطمی(س)» روز شنبه 30 فروردين ماه در شهر مقدس قم برگزار می شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری، گفت: در آستانه میلاد با سعادت صدیقه طاهره‌(س) و همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین رونمایی از «دانشنامه فاطمی(س)» روز شنبه 30 فروردين ماه 1393 از ساعت 16:30 تا 19:30 با حضور و افاضه مراجع عظام تقلید و استادان حوزه و دانشگاه در شهر مقدس قم برگزار می شود.

وی در مورد نحوه برگزاري اين مراسم افزود: در این مراسم، مرجع عاليقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی و جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه حضرات آقايان آیت الله رضا استادی استاد سطوح عالی حوزه های علمیه عضور شوراي علمي دانشنامه فاطمی(س)، دکتر غلامعلی حداد عادل استاد دانشگاه و رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سرپرست دانشنامه فاطمی(س)، سرکار خانم‌ها دكتر کبری خزعلی استاد دانشگاه و رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و دکتر فریبا علاسوند استاد دانشگاه و عضو شورای علمی دانشنامه فاطمی(س) به افاضه و ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

معاون علمي دانشنامه فاطمی(س)  ادامه داد: در پایان این مراسم از دست اندرکاران این دانشنامه تقدیر و طی مراسمي از اين اثر فاخر رونمایی به عمل خواهد آمد. 

لازم به ذكر است: دانشنامه فاطمی(س) پس از ده سال فعالیت مستمر پژوهشی و به همت جمعی از پژوهشگران برجسته و نخبگان حرفه دانشنامه نویسی دینی در شش جلد با موضوعات حکمت و معارف، حیات، منزلت و شخصیت آن حضرت و همچنین مسائلی در زمینه حقوق زن و خانواده- مباحث حقوقی و مباحث اجتماعی منتشر شده و در دسترس علاقمندان به ساحت آن بزرگ بانوی جهان اسلام قرار گرفته است.

ضمناً آیین رونمایی از  «دانشنامه فاطمی(س)»، در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم به نشاني: قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار خواهد شد و حضور عموم علاقمندان در این آيين، مغتنم است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.