رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود اعلام کرد پاریس و شرکای اروپایی اش آماده اند سیاست تحریم ها بر ضد مسکو را در واکنش به بحران اوکراین دنبال کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از  ریانووستی از پاریس ،"فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی تلفنی با باراک اوباما همتای آمریکایی خود اعلام کرد پاریس و شرکای اروپایی اش آماده اند سیاست تحریم ها بر ضد مسکو را در واکنش به بحران اوکراین دنبال کنند.

کاخ الیزه پس از پایان این گفتگوی تلفنی در بیانیه ای اعلام کرد : «  دو رئیس جمهور در مورد وقایع خشونت آمیزی که طی چند روز گذشته در شرق اوکراین روی داده است ، ابراز نگرانی کردند.»

 براساس این بیانیه ، اولاند از مصمم بودن فرانسه و شرکای اروپایی اش برای اجرای سیاست تحریم های جدی و تدریجی خبر داد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست گروه تماس که برای تاریخ 17 آوریل (روز پنجشنبه) در ژنو در نظر گرفته شده است ، آغازگر گفتگویی اساسی بین روسیه و اوکراین باشد.

در پی الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه ، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی شخصی بر ضد مسئولان سیاسی ، خبرنگاران و شرکت های روس اتخاذ کردند. 

هفته گذشته روزنامه روسی کومرسانت اعلام کرد اتحادیه اروپا ممکن است در صورت بالا گرفتن بحران اوکراین ، این فهرست تحریم ها را تا 130 مسئول و خبرنگار روس گسترش دهد.

شهرهای بزرگ در شرق و جنوب اوکراین ، از جمله دونتسک ، خارکوف و لوگانسک طی چند هفته گذشته شاهد فعالیت فعالان طرفدار روسیه شده است که خواستار برگزاری همه پرسی در مورد وضعیت سیاسی این مناطق ، مشابه آنچه در شبه جزیره کریمه روی داد ، هستند.

روز دوشنبه "لوران فابیوس" ، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد در صورت لزوم ،  ممکن است هفته آینده تحریم های جدیدی بر ضد روسیه وضع شود.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار