معاون بهره‌برداري و سير و حرکت استراتژي جديد راه‌آهن را تشريح کرد

عدم افزايش "تعرفه‌هاي داخلي" و اعمال تخفيفات پلکاني در حوزه بار "ترانزيتي"

معاون بهره برداري و سير و حرکت راه آهن با تشريح استراتژي راه آهن در خصوص اعمال تخفيفات پلکاني، از عدم افزايش تعرفه هاي حمل بار همزمان با اجرايي شدن فاز دوم هدفمندي يارانه ها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، حسين عاشوري معاون بهره برداري و سير و حرکت با اشاره به اقدامات راه آهن در خصوص افزايش ترانزيت گفت: به منظور تسهيل شرايط حمل بار ترانزيتي توسط شرکت هاي ريلي و همچنين امکان رقابت ميان حوزه ريلي و جاده، با تصويب هيات مديره راه آهن تخفيفات پلکاني در نظرگرفته شده به طوريکه حمل گندم و کود ترانزيتي از مبادي CIS از طريق مرز سرخس با اعمال تخفيف پلکاني با نرخ پايه 20 درصد و تا سقف 25 درصد خواهد بود.
 
وي افزود: حمل پنبه ترانزيتي از سرخس به بندرعباس نيز با تخفيف پلکاني با نرخ پايه 20 درصد و سقف 30 درصد و حمل ذغال سنگ صادراتي از ايستگاه زرند به ايستگاه رازي با 5/18 درصد تخفيف خواهد بود.
 
به گفته عاشوري اعمال 15 درصد تخفيف به نرخهاي سياست هاي تعرفه اي بصورت کلي براي شرکتها و صاحبان کالايي که از ساير تخفيفات استفاده نکرده اند و همچنين اعمال تخفيف در محاسبات مربوط به کانتينرهايي که از مسير ترکيه به پاکستان حمل مي شوند از جمله مصوبات اخير هيات مديره راه آهن است.
 
وي تصريح کرد: اقدامات صورت گرفته در شرايطي است که راه آهن هيچ گونه افزايش تعرفه اي در سالجاري نداشته و برنامه اي در خصوص افزايش تعرفه هاي حمل بار همزمان با اجرايي شدن فاز دوم هدفمندي يارانه ها نخواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار