با اتخاذ مواضعی متفاوت

حملات اصلاح طلبان به سیاست های اقتصادی دولت شدت گرفت

اعلام چنین مواضعی خط عبور از دولت اعتدال را توسط این جریان سیاسی ترسیم کرده و در آینده ای نزدیک این خط پررنگ ، نمود عینی تری پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  حملات گاه و بیگاه رسانه ها و شخصیت های مختلف اصلاح طلب به دولت تدبیر و امید که در این روزها سیر صعودی نیز گرفته و همزمانی آن با انتشارگلایه های محمد خاتمی از حسن روحانی ، از اتخاذ تاکتیکهای جدیدی در میان سیاستمداران وامدار اردوگاه اصلاح طلبی حکایت می کند.

عیسی سحرخیز از معاونان مطبوعاتی دولت اصلاحات و عضو حزب منحله مشارکت روز گذشته در فیس بوکش بااشاره به اهداء هدایای دولت به برخی از خبرنگاران در برخی رسانه ها نوشته است :” بیشتر خوشحال می شدم اگر وزارت کار به جای دادن پانصد هزار تومان "عیدانه " و "سبد کالای نقدی" به تعدادی محدود خبرنگاراقتصادی، در روزهای پایانی سال 1392 آن چه را که خواست اکثر قریب به اتفاق روزنامه نگاران ایران بود به عنوان عیدی به اعضای این صنف تقدیم می کرد تا دست کم یکی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور تحقق یابد.

وی در ادامه افزوده است :” نمی دانم که آن دوست توزیع کننده ی هدایای 500 هزارتومانی حال با اطلاع وزیر دست به این اقدام زده یا برای خودشیرینی به این کار پرداخته است. از این رو پرسشم از وزرای کار و ارشاد این است که بگویند اصل ماجرا چه بوده و این هدیه چه تعداد خبرنگار و کدام حوزه های خبری را دربرگرفته است؟
خوشحال می شوم که جناب ربیعی اعلام کند که روحش از این ماجرا بی خبر بوده است و به محض خبردار شدن فرد متخلف را توبیخ یا از کار برکنار کرده است”

آنچه که جالب توجه به نظر می رسد آن است که با شروع ثبت نام شهروندان برای دریافت یارانه ها در میان تمامی تشکل های منسوب به اصلاح طلب، تنها جریانی نزدیک به آنها که حاضر به انتشار بیانیه و حمایت از انصراف رایانه ها می شود، تشکلی غیرقانونی با مدیریت ابراهیم یزدی بوده است . وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که خود و همفکرانش از مردم دعوت می‌کنند برای کمک به دولت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

اما رییس دفتر دولت اصلاحات در فیس بوکش خبر از اتخاذ تاکتیک دیگری دردرون اصلاح طلبان می داد . محمد علی ابطحی در فیس بوکش خطاب به دولتمردان می نویسد :” مسئولان رسیدگی کنند! با این همه میلیارد اختلاس در این چندساله اخیر دست و دل مردم می لرزد. نه که به گرفتن یارانه نیاز داشته باشند، می ترسند که یک گروه دیگر یک جا بالا بکشند.!”

تاکتیک فاصله گرفتن اصلاح طلبان در مواجه با سیاست های اقتصادی اخیر دولت یازدهم زمانی پررنگ تر می نماید که رسانه ها  خبری را از دیدگاههای خاتمی در جمعی خصوصی منتشر می کنند . این رسانه ها نوشته اند که محمد خاتمی در جمعی از اعضای مجمع روحانیون گفته است:"  من به روحانی هم گفته ام که اگر او نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی کم اهمیت باشد و نتواند پاسخ مطالبات مردم را بدهد، دولتش بیشتر از 4 سال دوام نخواهد آورد."

به نظر می رسد اعلام چنین مواضعی توسط مهره های مطرح اصلاح طلب و عدم اعلام رسمی از انصراف یارانه ها توسط تشکل های اصلی این جریان در رسانه های عمومی ، خط عبور از دولت اعتدال را توسط این جریان سیاسی ترسیم کرده و در آینده ای نزدیک این خط پررنگ ، نمود عینی تری پیدا خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.