زاهدان //

تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور در عرصه‌‌های علمی

رئیس شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور از تسهیل امور ایرانیان مقیم خارج از کشور در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژی، پزشکی، مطالعاتی پژوهشی و غیره خبر داد.

به گزارش خبرنگار باگاه خبرنگاران زاهدان.، قوام شهیدی افزود : در شورای عالی ایرانیان مقیم کشور دو رویکرد مهم را پیگیری می‌کنیم یکی رویکرد خدمت محور و دیگری رویکرد فرصت محور است.

وی افزود: در رویکرد خدمت محور تلاش داریم تا خدماتی را که دولت باید به هر شهروند در داخل و خارج از کشور ارائه دهد در خارج از کشور برای ایرانیان خارج از کشور پیگیری و اجرا کنیم.

شهیدی ادامه داد: در رویکرد فرصت محور نیز تلاش ما به کار‌گیری ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور در توسعه استانی و ملی است.

رئیس شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور عنوان کرد: برای پایداری سرمایه‌گذاری و حضور مستمر و مداوم سرمایه گذاران خارجی باید تمهیداتی را برای ایرانیان خارج از کشور مد نظر قرار داد.

وی بیان داشت: دولت تدبیر و امید نخستین سفر سال‌جاری را به دلیل اهمیت سیستان و بلوچستان از این استان آغاز کرده که امیدواریم نتایج این سفر در بهاری کردن زندگی مردم نقش داشته باشد.

وی گفت: دولت به دنبال این است، تمهیداتی را پیش‌بینی کند تا سرمایه‌گذاری در استان‌ها عملیاتی و قابل اجرا باشد و سرمایه‌گذاری و توسعه بدون تعامل و مشارکت چند سویه مردم و عوامل توسعه امکان پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد : بهترین عنصر برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان، استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور است که در جریان سفر رئیس جمهور به استان، از آنها دعوت به عمل آمده تا مشکلات خود را بیان کنند تا در آینده‌ای نزدیک با کمک مسئولان نسبت به رفع مشکلات فرا روی و قوانین دست و پا گیر در راستای تسهیل امور سرمایهگذاری اقدام شود.

  انتهای پیام /ش


برچسب ها: تسهیل ، ایرانیان ، مقیم ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.