رییس انجمن تولید کنندگان سیب‌زمینی از کاهش بیش از پیش قیمت سیب‌زمینی ظرف روزهای آینده خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال میزان کشت و برداشت سیب‌زمینی در کشور تا ده درصد افزایش یابد.

محمد رحیم نیازی رییس انجمن تولید کنندگان سیب‌زمینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به ورود سیب‌زمینی دزفول و جیرفت به بازار داخلی پیش بینی می‌شود نرخ سیب‌زمینی بیش از پیش کاهش یابد.
 
وی افزود: امسال میزان کشت و برداشت سیب‌زمینی در مناطق جنوبی کشور 5 الی 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد که این افزایش موجب بالا رفتن عرضه در مقایسه با میزان تقاضا در بازار کشور خواهد شد.
 
نیازی با اشاره به صادرات محدود اما موفق سیب‌زمینی تولید ایران در سال گذشته اظهار داشت: در سال 92 علی‌رغم وضع تعرفه صادراتی سیب‌زمینی، ایران توانست به کشورهایی نظیر عراق، آذربایجان صادرات محدودی داشته باشد.
 
وی با تأکید بر تأمین 100 درصدی نیاز بازار داخلی به سیب‌زمینی از سوی تولید کنندگان وطنی گفت: چنانچه دولت با حذف تعرفه صادراتی زمینه صادرات این کالای خوراکی را به کشورهای همسایه که اتفاقاً از مشتریان پر و پا قرص ایران هستند فراهم کند خواهیم توانست با افزایش کشت و برداشت سیب‌زمینی در مناطق مختلف کشور امکان پایین آوردن قیمت‌ها در بازار داخلی را نیز فراهم می‌شود.
 
رییس انجمن ملی سیب‌‌زمینی همچنین خواستار هماهنگی بیشتر سیاست‌های دولت با نیاز و خواسته‌های تشکل‌های بخش خصوصی در زمینه تولید و صادرات شد و گفت: درخواست ما این است که مسئولین برای تدوین و اجرای سیاست‌های خود از نظرات و خواسته‌های تشکل‌های بخش خصوصی نیز آگاه شده و با توجه به آنها اقدام به سیاست‌گذاری نمایند.
 
وی افزود: پیش بینی می‌کنیم در صورت حذف تعرفه صادراتی، امسال صادرات قابل ملاحظه‌ سیب‌زمینی به کشورهای همجوار داشته ‌باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار