در فصل بهار حساسیت‌های مختلفی بروز می‌کنند که درصورت نداشتن حساسیت به گیاهان دارویی برای درمان می‌توان از آنها استفاده کرد.

مجتبی خادم الحسینی کار‌شناس گیاهان دارویی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهار فصلی است که برخی از حساسیت‌ها بروز می‌کنند و برخی از گیاهان دارویی در کاهش و تخفیف و گاهی درمان آن‌ها مؤثر هستند. 

البته باید دقت داشت که افرادی نسبت به بعضی از گیاهان دارویی حساسیت دارند و باید این نکته را مدنظر داشته باشند. 

این کار‌شناس گیاهان دارویی به گیاه اسطوخودوس اشاره کرد و گفت: افرادی که دچار سردرد‌های فصلی می‌شوند، ۱۵ گرم از گیاه اسطوخودوس را با ۱ لیتر آب دم کرده و سپس همراه با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط و مصرف کنند. 

وی تصریح کرد: روغن گیاه بومادران برای رفع التهابات بینی و بازکردن مجاری تنفسی که در این فصل بسیار شایع بوده موثراست و این روغن باید در بینی چکانده شود. 

خادم الحسینی به گل مژه اشاره کرد و گفت: دم کرده عناب نیم کوب شده و همچنین دم کرده گل همیشه بهار در رفع التهابات چشمی مثل گل مژه مفید هستند. 

وی در ادامه افزود: روغن گیاه همیشه بهار در رفع و کاهش جوش‌های پوستی این فصل نیز مؤثر و به عنوان یک ضدآفتاب هم استفاده می‌شود. 

این کار‌شناس گیاهان دارویی به گیاه مرزنجوش اشاره کرد و اظهارداشت: این گیاه بهترین ضد حساسیت است و چکاندن روغن آن در بینی سردرد‌ها و سرگیجه‌های فصلی را برطرف و مجاری تنفسی را باز می‌کند و بویایی را بهبود می‌بخشد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: حساسیت ، بهار ، گیاهان ، دم کرده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.