گاهی زن یا مرد از نظر نیاز‌های عاطفی و غیره در زندگی زناشویی و خانوادگی خود تأمین نمی‌شوند به جای صحبت کردن با همسر، رفتن به متخصص و مشاوره و برطرف کردن مشکل به اشتباه به سمت دیگری کشیده می‌شوند ودست به خیانت می‌زنند.

افسر افشار، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خیانت، خیانت است و روابط چندانی هم به فرهنگ و جامعه کشوری که درآن زندگی می‌کنیم ندارد. یعنی درتمام دنیا به افرادیکه به سر قول و قرار خود به دیگران نمی مانند، خائن می‌گویند.

وی ادامه داد: فکرکردن به شخص دیگری جز همسر، صحبت کردن هر روزه با او، پیامک زدن مداوم به او یا برقراری رابطه دوستانه مستمر از طریق چت کردن با او هم می‌تواند خیانت به همسر محسوب شود و حتی اگر فرد در ذهن خودش عاشق فرد دیگری جز همسرش باشد و آن شخص سوم هم از این عشق بی خبر باشد باز هم نوعی خیانت درزندگی زناشویی رخ داده است.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که تمام خیانت‌ها دقیقا شبیه به هم هستند و تمام افرادی هم که خیانت می‌کنند تیپ شخصیتی یکسانی دارند. اما به طور حتم برخی از انواع خیانت‌ها می‌تواند ریشه در کودکی یا ویژگی‌های شخصیتی هر فردی داشته باشد و به این معنا است ممکن است فردی در دوران کودکی خود شاهد طلاق، بحث‌های هر روزه یا خیانت یکی از والدین خود به دیگری باشد که این امر خود می‌تواند زمینه ساز خیانت در بزرگسالی باشد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار