مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: در سال آینده پیش بینی برداشت پنج میلیون و 477 هزار و سه تن شکر در این شرکت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گردهمایی روسا و معاونان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که در هتل نیشکراهواز برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته 480 هزار تن تولید شکر در این شرکت وجود داشته است که این مقدار تولید برای ما قانع کنده نیست و این ظرفیت وجود دارد که در سال جاری به تولید 700 هزار تن شکر برسیم.

نسیم صادقی به پیگیری‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای واگذاری14 هزار هکتار زمین از اراضی طرح 550 هزار هکتاری رهبری به توسعه نیشکر اشاره کرد و گفت: احیا این 14 هزار هکتار زمینی برای کشت نیشکر و یا محصولات واسطه‌ای مانند گندم و کلزا به 200 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و دو تا سه هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی در این خصوص افزود: در این استان ثروتمند فقیر، مدت یک سال و نیم است که با بالا‌ترین مقام کشوری یعنی رئیس جمهور تا مقامات استانی جلساتی برگزار کرده‌ایم که این زمین‌های شوره زار را به ما بدهند تا اشتغال ایجاد کنیم و تولید 700 هزار تن شکر را داشته باشیم اما متاسفانه هیچ حرکتی صورت نگرفته است.

صادقی افزود: تولید 550 هزار تن شکر، تولید 31 میلیون لیتر الکل، تولید هشت هزار تن خمیرمایه، تولید 50 هزار تن خوراک دام و همچنین تولید 100 هزار متر مکعب MDF از برنامه‌های سال 93 شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است./س

برچسب ها: برداشت ، نیشکر ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.