پایگاه خبری-تحلیلی الخبرپرس لبنان از تغییر وزیر امورخارجه عربستان سعودی به دست پادشاه این کشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه خبری-تحلیلی الخبرپرس لبنان به نقل از منابع آگاه عربستانی اعلام کرد : ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان قصد صدور تصمیم‌های سیاسی فوری و جنجال برانگیزی دارد که به نهاد حکومت و جلوگیری از جنگ قدرت در آینده مربوط می‌شود.

این منابع با اشاره به اینکه اقدامات پادشاه عربستان پیش درآمدی برای نزدیکی مناسبات بین ریاض و تهران است افزودند : ملک عبدالله بزودی حکم برکناری "سعود الفیصل" وزیر امورخارجه این کشور را صادر خواهد کرد و "عبدالعزیز" فرزند ارشد خود را به عنوان جایگزین وی منصوب می‌کند.

براساس گفته این منابع آگاه دستور پادشاه عربستان در مورد برکناری وزیر امورخارجه این کشور طی ساعات و شاید روزهای آینده صادر شده و برکناری "سعود الفیصل" از منصبش چندین ماه به طول نمی‌انجامد.

این منابع با اشاره به اینکه از تصمیم‌های غیرمنتظره پادشاه عربستان می‌توان به تعیین "شاهزاده متعب" به عنوان ولیعهد در صورت پادشاه شدن "شاهزاده مقرن" اشاره کرد افزودند : "شاهزاده سلمان" از پست وزیر دفاع عربستان دست کشیده و فرزندش جانشین او می‌شود و براساس این سیاست جناح "عبدالله و سلمان" از طریق فرزندان خود بر پست‌های عالی دست یافته و این به معنای دور شدن "سلطان و فهد" از قدرت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سعود ، فیصل ، عربستان ، الخبر ، پرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار