حدود دویست هزار نفر از سراسر جهان طوماری را امضا کرده و از آمریکا و انگلیس خواسته‌اند به جاسوسی از مردم جهان پایان دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، حدود دویست هزار نفر از سراسر جهان طوماری را امضا کرده و از آمریکا و انگلیس خواسته‌اند به جاسوسی از مردم جهان پایان دهند. 

در طوماری که حدود دویست هزار نفر آن را امضا کرده‌اند و مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا و فعالان حقوق مدنی در مراسمی آن را به خبرنگاران نشان دادند، اسامی پانصد و شصت و دو نویسنده مشهور و برخی برندگان جایزه نوبل آمده است. این طومار از آمریکا و انگلیس می‌خواهد به جاسوسی گسترده علیه مردم عادی پایان دهند. 

پریا باسیل فعال حقوق مدنی گفت ما احساس می‌کنیم در برلین و لندن کسی به حرف ما گوش نمی‌کرد. به همین علت به اتحادیه اروپا آمدیم زیرا این اتحادیه تاکنون موضعی جدی در این باره نشان داده است. 

البته موضع قوی اتحادیه اروپا تاکنون هیچ تاثیری نداشته است. بسیاری از درخواستهای پارلمان اروپا برای تعلیق همکاریهای اطلاعاتی اتحادیه اروپا با آمریکا بی فایده بوده است و رهبران کشورهای عضو و کمیسیون اروپا عملا به این خواسته ها بی توجه هستند. آنها از این می‌ترسند چنین اقداماتی به گفتگوهای تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا به ارزش دهها میلیارد یورو لطمه بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار