یک کارشناس اقتصادی گفت: بهترین راهکار برای مهار تورم این است که سعی کنیم فضای تولید و کسب و کار را افزایش دهیم و نمای خوبی به مشورت گران، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی ارائه دهیم.

محمدحسین فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: افزایش سطح قیمت‌ها الزاماً تقاضا را کاهش و عرضه را افزایش می‌دهد و آن مقطع است که ما به تعادل می‌رسیم.
 
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: این بازگشت به تعادل جدید گریزناپذیر است به عبارتی ما تورم را تنها با تغییرات و تناسبی که بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌کنیم تعریف و تحلیل می‌کنم و همچنین راهکاری برای آن پیدا کنیم.
 
فاتحی تصریح کرد: بهترین راهکار برای مهار تورم این است که سعی کنیم فضای تولید و کسب و کار را افزایش دهیم. نمای خوبی به صنعت‌گران، تولید کنندگان و فعالین اقتصادی ارائه دهیم. سرمایه‌هایی که به نادرست در بازارهای غیررسمی به کار برده می‌شوند به چرخه اقتصادی برگردند و هم چنین به بازار سهام آرامش دهیم که همه اینها باعث تحرک طرف عرضه می‌شود.
 
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه پرداخت نقدی منجر به تورم می‌شود گفت: پرداخت نقدی باعث افزایش سطح قیمت‌ها می‌شود که آن به نوبه خود باعث تورم می‌شود. البته افزایش تورم به خیلی از پارامترها از جمله بحث تحریم‌ها وابسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.