دبیر انجمن هندبال ساحلی گفت: رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی کشور از 5 خرداد در 2 منطقه بندرعباس و مازندران برگزار خواهد شد.

سیف‌الله حیدرپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: سیزدهمین دوره رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی کشور از تاریخ 5 خرداد به مدت 3-4 روز در جنوب (بندرعباس) و از 18 خرداد در شمال مازندران آغاز خواهد شد و از هر استان 2 تیم و 3 تیم برای میزبان این مسابقات درنظر گرفته شده است.
 
دبیر انجمن هندبال ساحلی تصریح کرد: فینال این بازی‌ها در مرداد 93 در یکی از شهرهای کشور انجام خواهد شد و نفرات تیم ملی نیز انتخاب خواهند شد.
 
حیدرپور در ادامه گفت: تا حدودی نفرات تیم ملی مشخص هستنداما باز جوانانی هستند که باید محک بخورند و عده‌ای را انتخاب کنیم که امکان دارد پدیده‌ای نیز در میان آنها باشد.
 
وی اضافه کرد: مسابقات آسیایی را آبان امسال پیش رو داریم که در تایلند یا چین برگزار خواهد شد. که باید تیم را آماده کنیم.
 
حیدرپور اشاره کرد: هندبال ساحلی کشورمان در آسیا جزء 3 تیم برتر قاره کهن است نخستین حضور خود را در رقابت‌ه ای جهانی 2008 اسپانیا تجربه کرده است و از میان دوازده تیم دهم شده است، یک دوره بازی‌های وردکاپ ژاپن اعزام شده است که چهارمی را از آن خود کرده است و در مسابقات سال 86 بندرعباس عنوان دومی را کسب کرده است.
 
وی گفت: در گذشته بازیکنان کشورمان به صورت تیم منتخب و یکی دو دوره هم به صورت تیم ملی به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شدند و در رقابت‌های سال جاری تیم ملی به صورت رسمی به مسابقات برون مرزی می‌یود.
 
حیدرپور گفت: تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان زیر نظر انجمن به کار خود ادامه خواهد داد و ما از 8 اسفند سال 92 با تصویب فدراسیون به صورت مستقل کار می‌کنیم زیر نظر فدراسیون هندبال و برنامه‌های سال جاری را بعد از 10 رو ارائه کردیم و تصویب نیز شده است و به استان‌ها اعلام شده است و آنها برنامه‌های خود را می‌دانند.
 
وی یادآور شد: برای تامین هزینه‌ها نیز به دنبال اسپانسر هستیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این امر محقق شود.
 
حیدرپور افزود: هندبالیست‌های ساحلی خوبی داریم که باید به آن توجه شود اگر روی این ورزش کار شود حتما جهانی می‌شود ما این قابلیت را داریم.
 
وی تاکید کرد: رقابت‌های هندبال ساحلی جوانان را هم نیز شهریور 93 پیش رو داریم و امسال مسابقات نوجوانان را نیز خواهیم داشت.
 
حیدرپور گفت: اولویت مهم و نخست ما توجه به امیدها و پایه است و در تلاش هستیم تا این ورزش را در کشور توسعه گسترش دهیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این ورزش در شهرهای ساحلی انجام می‌شود و طرفداران خاص خود را داردو علاقه‌مندان بیشمار دارد یک ورزش مطرح و شاد که می‌تواند جوانان بسیاری را به خود جذب کند که با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌توان به آن دست یافت.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار