در اختتامیه نمایشگاه بزرگ هنرمندان خودآموخته (پرواز خیال) به نگاه ویژه هنرمندان جزیره هرمز اشاره شد.

 به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ اختتامیه اولین نمایشگاه هنرمندان خودآموخته امشب در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این مراسم با حضور بسیاری از هنرمندان خودآموخته برگزار شد.

در اختتامیه این نمایشگاه که با عنوان "پرواز خیال" در خانه هنرمندان ایران بود "علی عزتی" مسئول برگزاری این نمایشگاه و مدیرعامل انجمن هنرمندان خودآموخته ضمن اعلام گزارش از برنامه های جنبی این نمایشگاه که در طول یک هفته در تمامی گالری های خانه هنرمندان ایران برگزار شد، گفت: این نمایشگاه نقطه عطفی برای نمایش بهترین آثار هنرمندان تجسمی  ای که هنر را به صورت تجربی آموخته اند بود و آثار این گروه از هنرمندان با نگاه متفاوت که داشتند فراتر از تصور بود، در حقیقت هر هنرمندی ژانری ویژه از قصه پرغصه سرزمین خود را ارائه کرده بود.
 
*هنرمندان جزیره هرمز با شوریدگی و شیدایی خاص

مسئول برگزاری نمایشگاه "پرواز خیال" گفت: در کنار نمایش آثار هنرمندان خودآموخته کارگاه های آموزشی ای نیز برگزار شد  که یکی از این کارگاه ها، کارگاهی با عنوان نقش حنا بود، که در آن هنرمندان جزیره هرمز هنرشان را به نمایش گذاشته بودند که این هنرمندان شوریدگی و شیدایی خاصی را که در آثارشان داشتند با فضایی متفاوت و در حقیقت فضای بومی هرمز به خوبی به مخاطب القا می کردند.
 
*فروش قابل توجه آثار خودآموخته ها

عزتی تصریح کرد: خوشبختانه این نمایشگاه با فروش عالی ای روبرو بود، در حقیقت فروش آثار فراتر از تصور جمعی بوده که این موضوع نشأت گرفته از تعامل عادلانه بوده است.  
 
بنابر این گزارش؛ از حاشیه های این نمایشگاه و در مراسم اختتامیه می توان به حضور هنرمندی 90 ساله از شیراز اشاره کرد که درعین سرزندگی همچنان به خلق اثر می پردازد. 

"بی بی حاضر امیدواری" هنرمند 90 ساله ایست که شب گذشته برای شرکت در اختتامیه نمایشگاه "پرواز خیال" دعوت شد وعلی رغم شرایط سنی، همچنان به هنر بافتنی می پردازد. 

گفتنی است؛ با برگزاری مراسم اختتیامه نمایشگاه "پرواز خیال" آثار این نمایشگاه از خانه هنرمندان ایران جمع آوری می شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار