رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 67 درصد سهم صادرات اردبیل متعلق به کشور آذربایجان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید حامد عاملی در جلسه هفتگی با تولید‌کنندگان، تجار و صادر‌کنندگان و فعالان بخش صنعت در اردبیل اظهار داشت: رویکرد ما امسال در بخش توسعه و تقویت تجارت خارجی مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق در دو حوزه تنوع‌بخشی به محصولات صادراتی و بازارهای هدف است که امیدواریم در دو حوزه بتوانیم کارهای اساسی و زیر‌بنایی را انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر صادرات ما به سیب‌زمینی و محصولات پلاستیکی خلاصه شده است به گونه‌ای که در سال 91 حدود 36 درصد صادرات این استان سیب‌زمینی بوده که این رقم در سال 92 به دلیل افزایش قیمت سیب‌زمینی در کشور به شدت افت کرده و همین امر به کاهش 50 درصدی صادرات منجر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: در کنار افزایش سهم خودمان در بازارهای هدف با اولویت کالاهای مزیت‌دار امر بازاریابی را نیز جدی گرفتیم و در کنار آن سعی داریم با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری فرصت خوبی را فراهم کنیم تا صادرات ما از وضعیت موجود رونق بیشتری گرفته و افزون‌تر بتواند توانمندی‌هایش را نشان دهد.

عاملی عنوان کرد: امسال در کنار تنوع تولیدات صادرات به 10 کشور نظیر آذربایجان، گرجستان، عراق، ترکیه، یمن، روسیه و برخی کشورهای آسیای میانه در اولویت است به طوری که تا آخر اردیبهشت ماه یک برنامه جامع اهداف صادراتی به مقصد کشورهای یاد شده تدوین شده و بر اساس آن هدف‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت کاستن از واردات بی‌رویه محصولات غیر‌ضروری و گرایش به واردات مواد اولیه کارخانجات را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با این فرایند در بخش تجارت خارجی بتوانیم عرصه خوبی را برای تجار و بازرگانان در ایجاد تنوع و تکثر فعالیت‌ها فراهم آوریم/.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، سهم ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.