ابراهیم نکو در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ایران توان تولید بنزین با کیفیت و استانداردهای جهانی را دارد متاسفانه بنزین وارداتی توجیه اقتصادی ندارد بجای واردات باید تدابیری صحیح اندیشیده شود تا بتوانیم بنزین با کیفیت بالا در سطح کلان تولید کنیم تا دیگر نیازی به واردات این محصول استراتژیک در کشور نباشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون بنزین تولیدی داخل جوابگوی کشور نیست باید در این زمینه سرمایه گذاری اصولی صورت گیرد.
نکو تاکید کرد: زمانی که بنزین در کشور به تولید انبوه میرسد که دولت و مجلس برنامه های ویژهای را در جهت افزایش تولید به اجرا در آورند.
دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای در خصوص قیمت بنزین اظهار داشت: تعیین قیمت بنزین بر عهده دولت است، از این رو قوه مجریه باید نرخی معین کند تا به واسطه درآمدهای حاصل از آن، بتواند توسعه و تولید کشور را شتاب بخشد.
نکو بهترین حالت عرضه و توزیع بنزین را تک نرخی دانست و یادآور شد: هرچند بهترین حالت برای عرضه و توزیع بنزین در کشور تک نرخی است، اما در برخی موارد، دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه چاره ای جز اعمال سیاست های دو نرخی و یا چند نرخی ندارد.
دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای، ادامه داد: اگر قرار است بنزین به صورت دو نرخی عرضه شود باید از میزان سهمیه آن کاسته و یا میان قیمت بنزین یارانه ای و آزاد فاصله ای منطقی و معقول ایجاد شود.
وی گفت: با واقعی شدن نرخ بنزین هم مصرف این فرآورده در کشور کاسته خواهد شد و هم درآمدهای دولت به سمت نوسازی اقتصادی و توسعه کشور سوق داده می شود.
انتهای پیام/
کشوری که لیتری 2000 عرصه میکنه ماشینی مثل سمند، پراید و... عرضه نمیکنه با قیمت نجومی، هیوندا سوناتارو با قیمت پراید ایران عرضه میکنه.لطفا این مسایل رو هم شفاف سازی بکنین.
شما که همه چیز رابادلار وکشورهای دیگر مقایسه می کنید حقوق کارمندوکارگر راهم به دلار بدهید...