علیزاده: فستیوال ملی با حضور 40 هزار فوتبال آموز برگزار خواهد شد

رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره سفر خود به کشور مالزی، حضور در نشست کمیته توسعه فوتبال و برگزاری فستیوال بزرگ ملی و بین المللی به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد حسین علیزاده-رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره حضور در نشست کمیته توسعه فوتبال به میزبانی مالزی گفت: این نشست با حضور تمامي اعضاء و به همراه سه عضو جديد از كشورهاي عمان، كره شمالي و فيليپين تشكيل شد و با عضويت عربستان سعودي و افغانستان نيز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا  موافقت شد.

وی افزود: این كميته برنامه هاي جديدي را دنبال مي كند كه مهم ترين آن تشكيل آكادمي Kick OFF است و اين همان فرمتي است كه ايران از ٤ سال پيش آغاز کرده و خوشبختانه ثمرات خوبي نيز در برداشته است. بر همین اساس براي همسان سازي فعاليت هاي اين كميته قرار شد تا موضوعات مورد نياز كشورها با كمك AFC  و آكادمي هاي Kick OFF دنبال شود. معتقدم كه ايران در اين زمينه تجربه موفقي دارد كه منجر به تشكيل آكادمي هاي ده گانه باشگاه هاي ليگ برتر شده است. 

وی همچنین از دعوت شیخ سلمان به ایران خبر داد و گفت: در جلسه اي که با شيخ سلمان رييس کنفدراسیون فوتبال داشتم، ضمن شرح برنامه فستيوال ملي و بين المللي و تحويل آلبوم و بروشور فستيوال بين المللي از وي دعوت كردم كه در فستيوال هاي مورد نظر شركت کند كه وي ضمن تشكر، تصميم در اين مورد را موكول به برنامه هايش كرد. همچنین در جلسه اي که با پرنس علي نايب رييس كميته توسعه داشتم علاوه  بر شرح اجراي فستيوال سال گذشته و برنامه دو فستيوال ملي و بين المللي، از وي دعوت  کردم تا در اين فستيوال ها حضور داشته باشد كه با موافقت وي همراه بود.

علیزاده درباره نشست خود با مسئول بخش فوتبال پایه کنفدراسیون فوتبال اسیا تصریح کرد: در جلسه اي كه با ماساهيرو سوگياما -مسئول بخش فوتبال پایه داشتم، موضوع برگزاري دو فستيوال ملي و بين المللي را مطرح و مقرر شد كه وی پيگيري لازم را در خصوص چگونگي كمك و حمايت AFC انجام و اعلام می کند.

رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره نشست خود با مسئول بخش همكاري‌هاي اجتماعي اذعان کرد: در ادامه نشستها، جلسه اي با حضور اناثتورايي رنگاناتان مسئول بخش همكاري هاي اجتماعي AFC و استفان ساندرمن از شركت One world football درخصوص توپ هاي اهدايي داشتم. پس از بحث و تبادل نظر مشخص شد كه توپ هاي مذكور توسط رييس شركت و با حمايت شركت جنرال  موتورز آمريكا توليد شده است و درواقع توپ مورد نظر از جنس چرم نيست بلكه شكل توپ فوتبال با جنس لاستيك خاص است كه نياز به باد زدن ندارد و حمل و نگهداري آن نيازمند جاي وسيعي است.اين توپ ها با هدف كمك به بچه هاي بسيار فقير ساخته شده است كه نيازمند وسيله بازي هستند. مقرر شد تا پس از گزارش استيفن به شركت خود و اتخاذ تصميم، بر همین اساس تعداد ٥٠٠٠ توپ به ايران داده شود كه تحويل آن مدت ٣ ماه بطول مي انجامد.

علیزاده در ادامه افزود:جلسه اي دیگر به منظور برگزاري برخي از دوره هاي تربيت مدرس پروژه Kick OFF  با اسام كارمند بخش توسعه فوتبال برگزار کردیم که پس از بحث و تبادل نظر، قرار شد تا دوره تربيت مدرس پروژه در خصوص مهم ترين نيازهاي ايران با كمك AFC در ايران برگزار شود. ما نیز آمادگي ايران را براي برگزاري اين دوره ها براي كشورهاي منطقه نيز اعلام کردیم.

وی در پایان در خصوص برگزاری فستیوال ملی و بین المللی فوتبال پایه خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاری فستیوال ملی فوتبال پایه باید اعلام کنم که این فستیوال با حضور 40 هزار فوتبال آموز از سراسر کشور و با پایان رسیدن سال تحصیلی دانش آموزان، این فستیوال آغاز و تا شهریور ماه که مرحله نهایی آن خواهد بود، ادامه خواهد داشت. امیدوار هستم با مذاکراتی که با وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش انجام شده، شاهد برگزاری فستیوال مثمر ثمری باشیم. همچنین فستیوال بین المللی زیر 12 سال  با حضور 10کشور آسیایی و دو تیم ملی از ایران که این دو تیم از فستیوال ملی انتخاب می شوند، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار