به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛دکتر اسماعیل ایدنی افزود: وظیفه اصلی دانشگاه های علوم پزشکی  تامین عدالت در سلامت، افزایش امید به زندگی،  ارائه خدمات مطلوب درمانی و بهداشتی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی سلامت گفت: امسال هفته سلامت از تاریخ 1 تا 7 اردیبهشت با شعار یک عمر سلامتی با خودمراقبتی برگزار می گردد.

ایدنی گفت: امروزه میزان شیوع بیماریها از بیماریهای واگیر دار به بیماریهای غیر واگیر تغییر پیدا کرده است و این نتیجه سبک زندگی و تغذیه ناسالم است و متاسفانه مردم آموزشهای لازم در این زمینه را دریافت نکرده اند.

وی تصریح کرد: هدف هفته سلامت این است که توجه مردم را به نقش این عوامل(سبک زندگی) بر زندگی جلب کند. و اگر توجه مردم جلب شود و در برنامه ها مشارکت داشته باشند نقش بسیار زیادی در ارتقای وضعیت سلامت و بهداشت جامعه خواهند داشت بطوریکه تا 50 درصد مراجعه جهت بستری در بیمارستانها کاهش پیدا خواهد کرد.

ایدنی گفت: اگر مردم به برنامه های مراقبتی توجه داشته باشند سطح سلامتی افزایش پیدا خواهد کرد و با افزایش سطح سلامتی خود به خود سطح هزینه های درمانی هم کاسته خواهد شد و تولید ملی افزایش خواهد شد پس ضروری است که مردم به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور به مشکلات حوزه بهداشت در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: فرسودگی ساختار بیمارستانها، کمبود نیروهای تخصصی، عدم ماندگاری نیروی انسانی در استان، از جمله مشکلات حوزه بهداشت در خوزستان میباشد که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در سفر هیئت دولت به استان، تصمیمات خوبی گرفته شد که از جمله آن میتوان به تکمیل و تجهیز بسیاری از بیمارستان هایی که به دلایل مالی ناتمام مانده بودند در سال 93 و 94 اشاره کرد./ش