وزیر آموزش و پرورش از تغییر در کتاب‌های درسی پایه چهارم و هشتم همچنین تمدید بیمه طلایی فرهنگیان تا اواخر اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: احکامی را ما از طریق دولت پیشنهاد دادیم و مجلس همه را آن تصویب نموده بسیاری از این احکام در راستای اقتصاد آموزش و پرورش است مثلا اینکه ما در آموزش و پرورش تسهیلاتی را قائل شویم که بخش خصوصی حضور پیدا کند و یا صندلی های خالی مدارس غیر دولتی را تا جایی که نیاز داریم خریداری کرده و دانش آموزان را به آن مدارس بفرستیم همه اینها مصداق‌هایی از آموزش و پرورش و حاصل تلاش‌های همکاران در مدت 7 الی 8 ماه است و امیدواریم در سال تحصیلی 93-94 شاهد انجام آن باشیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از کتاب‌های تحصیلی سال 93-94 از چاپ خارج شده و با برنامه ریزی که صورت گرفته مشکلی در توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی 93-94 نخواهیم داشت البته کتاب‌های پایه چهارم تغییر کمتری یافته اما در پایه هشتم تغییرات کتاب‌های درسی اساسی تر است و همکاران ما در سازمان پژوهش و دفتر توزیع و تولید کتاب های درسی این آمادگی را دارند که کتابها را به موقع در اختیار دانش آموزان قرار دارند.
 
وزیر آموزش و پرورش در مورد مشکل ویرایش کتاب های نیز اظهار داشت: در جلسه ای که با فرهنگستان داشته ایم بنابر آن شد دستورالعمل ویرایش فرهنگستان را اجرا کنیم و امیدواریم که مشکلات ویرایشی خیلی کمتر از سال گذشته شود.
 
فانی همچنین در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در اسفند ماه جلسه ای با مسئولین بیمه ایران داشته‌ایم و تفاهم نامه ای را امضا کردیم. با توجه به اینکه کارت اعتباری برای معلمین می‌بایست صادر شود بیمه طلایی قبلی را تا اواخر اردیبهشت ماه تمدید کرده‌ایم تا ضمن اینکه کارت اعتباری صادر می‌شود وقفه‌ای نیز در کار ایجاد نشود.
 
فانی در ادامه درباره مطالبات و حق بیمه معلمان گفت: مذاکراتی با سازمان مدیریت در حال انجام است و امیدواریم که با فراهم شدن اعتبار مطالبات فرهنگیان پرداخت شود.
 
وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون پیش دبستانی نیز خاطرنشان کرد: هماهنگی نهایی با معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری باید انجام شود که در این هفته جلسه آن را خواهیم گذاشت و پس از بررسی اطلاع  رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۲:۵۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
لطفا عکس کتب هشتم را نشان دهید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یک کلاس هشتمی
۲۱:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
بابا ولمون کنید ما دهه هفتادیا سوخت نسلمون. چرا شیشم و هفتم و هشتم رو برامون انقدر سخت کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه چرا؟؟؟ دیگه مردیمممممم
Iran (Islamic Republic of)
ساقی
۱۸:۳۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
بخاطر همه زحماتی که میکشید از همه شما فرهنگیان محترم تشکر میکنم . میدونم تشکر کلمه کوچیکیه ولی بازم مرسی ممنون خسته نباشید و خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
واقعا...
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما فرهنگیان زندگیمون تباه شدست چندساله تومناطق محروم درس میدیم از رامهرمز5 ساعت میکوبیم تا برسیم دهدز از اونجا هم تا روستای مورد نظر که یک ساعت ونیم میریم اونم توجاده خاکی که با التماس شاید ماشین گیرمون بیاد اونم با دیسک شدید کمر و بیماری صعب العلاج همسر که معلوم نیست کی بیماریش دوباره عود میکنه نه انتقال میدن بریم سرخونه زندگیم نه زبون دانش اموزای اون منطقه رومتوجه میشم اخه وزیر محترم و روئسای اموزش و پرورش با این شرایط چطور به درس دادن این دانش اموزای بدبخت برسیم چطور به زندگی خودمون برسیم.شما پیش خانودتون دارید زندگی میکنید و فقط قانون ومقررات برای ما بدبختاس که نه پارتی داریم که انتقالمون رو بگیریم نه حق زندگی کردن با این شرایط رو داریم.
Germany
kia518
۲۲:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
سلام. تمدید شده ولی بدون حق استفاده از خدمات دندان پزشکی و عینک .آخه این اسمش چیه خدمات بیمه ای یا خدمت به شرکتهای بیمه ؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
وزیرمون هیچ برنامه ای ندارن و این که دوسال هست ازدواج کردم پاداش ازدواج که 500هزار تومن هست رو هنوز ندادن
Iran (Islamic Republic of)
علی ش
۱۸:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
از سال 86 حق سفر 138 هزارتومانی من واریز نشده.اون وقت طلا چقدر بود الان چقدره؟هرچند هنوزم دریافت نکرده ام!!!!!!
نمیدونم این وزارت آموزش و پرورش هی میگه مطالبات مطالبات !! به کیا پرداخت میکنه؟!؟!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
اکبر عبدالهی
۱۶:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
با سلام به خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش . جناب آقای وزیر بنده معلمی هستم از استان آذر بایجان شرقی و سالانه حق بیمه طلای پرداخت می کنم اما کدام خدمات شامل بیمه هست مثلا عینک هزینه اش 250 هزار تومان هست بیمه طلای ما فقط 50هزار تومان پرداخت می کند باید برای در یافت آن چند بار به شعبه بیمه مراجعه کنیم و تازه باید عینک تجویز شده را یک بار دیگر پزشک آنها نیز تایید کند یک معلم چقدر باید هزینه کند به نظر بنده چینین بیمه درد بخور نیستد پیشنهاد می کنم حق بیمه طلای را در یک حساب بانکی سپرده گذاری کنید و در مواقع ضروری برای سرپرست خانواده ذی نفع وام پرداخت نماید مثلا در هزینه بیمارستانو یا در تهیه جهیزیه با تشکر عیدالهی از شهرستان هوراند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشته اموزش وپرورش
۱۴:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
سی سال عمر وجوانی را به پای اموزش ریختیم وازماکه سالم وبدون هزینه بودیم حق بیمه انهم طلایی راکم کردید.حالا که بازنشته ومحتاج شدیم .بیمه طلایی بازنشته هارا حذف کردید.وبا زبان بی زبانی مارابه حاشیه راندید.بقول شاعر :وای اگر ازپس امروز بودفردایی.
Japan
وحید
۱۴:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
لطفا در ویرایش کتابهای درسی که تغییر کرده بیشتر دفت شود چرا که غلط املائی زیاد دارد و همچنین پاسخ بعضی از سوالات اشتباه ذکر شده
Japan
وحید
۱۴:۱۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
سوال از وزیر محترم آموزش و پرورش
1- دلیل تغییر کتاب های درسی در مقاطع مختلف در هر سال چیست؟
2- آیا این تغییرات در کشورهای دیگر نیز انجام می گیرد یا فقط در ایران ؟
3- چرا این تغییرات در این ده بیشتر شده است ؟
باتشکر - وحید از توکیو
Iran (Islamic Republic of)
اينانلو
۱۴:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
باسلام و خسته نباشيد از وزير محترم خواهشمنديم سقف تعهدات بيمه طلايي فرهنگيان را مخصوصا دندانپزشكي را بالا ببرند. سالي 180 هزار تومان نصف دندان هم درست نمي كنند. با سپاس