دادستان شهرستان مانه و سملقان تشربح کرد:

ناگفته‌هایی از سرقت مسلحانه طلافروشی آشخانه

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مانه ضمن بیان جزئیاتی جدید از سرقت مسلحانه اظهار کرد: به رغم تذکرات به صاحبان اصنافی چون طلافروشی‌ها تجهیزاتحفاظتی جواهرفروشی مزبور به درستی عمل نکرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، محمدصادق اسپیدکار صبح امروز در تشریح جزئیات سرقت مسلحانه از یک جواهرفروشی در آشخانه و دستگیری سارقان آن برگزار شده بود، ضمن بیان جزئیاتی جدید از این سرقت مسلحانه اظهار کرد که متاسفانه به رغم تذکرات مکرر به صاحبان اصنافی چون طلافروشی‌ها تجهیزات ایمنی و حفاظتی جواهرفروشی مزبور به درستی عمل نکردند و این عدم کارایی خود سبب شد تا سارقان بتوانند راحت تر اقدام به ورود و سرقت مقادیری طلا و جواهر از این طلافروشی بکنند.
 
به گفته وی در سرقت مسلحانه ای که غروب شنبه هفته گذشته در آشخانه روی داد؛ چهار سارق که سه نفر از آنها به سلاح گرم و سرد مجهز بودند؛ پس از شکستن درب طلافروشی اقدام به سرقت 3.5 کیلوگرم طلا کرده و با استفاده از خودرویی که بعدا مشخص شد سرقتی بوده؛ از صحنه متواری شدند.
 
اسپیدکار اظهار داشت: در پی وقوع این سرقت عملیات گسترده ای با همکاری نیروهای انتظامی، قضایی و امنیتی شهرستان مانه و سملقان و استان خراسان شمالی برای دستگیری سارقان آغاز شد و پس از گذشت پنج روز سارقان در شهرستان گالیکش استان گلستان دستگیر شده و در بازرسی محل اختفای سارقان 3.5 کیلوگرم طلای مسروقه و مقادیری اسلحه و فشنگ کشف و ضبط شد.
 
وی با اشاره به این که متاسفانه در این سرقت تجهیزات حفاظتی طلافروشی به درستی عمل نکرده اند، افزود: درب طلافروشی مذکور دارای ریموت بوده و زنگ اعلام خطر متصل به مرکز کلانتری نیز در جواهرفروشی تعبیه شده اما در سرقت اخیر هر دوی این موارد حفاظتی به درستی عمل نکرده است.
 
اسپیدکار به روز نبودن تجهیزات حفاظتی و عدم بازدید دوره ای برای بررسی فنی آنها را در بروز این مشکلات دخیل دانست و افزود: متاسفانه برخی از صاحبان صنوف نظیر طلافروشی ها علی رغم تذکرات مکرر اقدامات اولیه حفاظتی را به درستی انجام نمی دهند.
 
وی در ادامه با یادآوری این که دو سال پیش نیز سرقتی مسلحانه از یکی از طلافروشی های شهر آشخانه صورت گرفت که در آن مورد هم نیروی انتظامی در کمتر از 48 ساعت موفق به دستگیری سارقان شد، اظهار کرد: وسعت زیاد شهرستان مانه و سملقان، کوهستانی و جنگلی بودن منطقه و کوچک و سهل الخروج بودن شهر آشخانه از جمله عواملی هستند که سبب می شود سارقان برای سرقت از این شهر تطمیع شوند اما با اقدام به موقع و ضربتی در مورد سرقت اخیر به مجرمان اثبات شد که نمی توانند پس از ارتکاب به این جرائم از چنگال قانون بگریزند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مانه و سملقان در ادامه در مورد وقوع یک فقره قتل در روستای انصار این شهرستان که اوایل هفته گذشته روی داد نیز عنوان کرد: این قتل منشاء خانوادگی داشت و آثاری ناشی از مشکلات خانوادگی زمینه ساز وقوع این قتل بود.
 
به گفته اسپیدکار در این واقعه فردی با استفاده از سلاح شکاری فرد دیگری را به قتل رسانده بود که اکنون قاتل دستگیر شده و پرونده مراحل قضایی خود را طی می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
باسپاس از جناب اسپید کار وپیگیری های به موقع ایشان وسربازان گمنام امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۳:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
کمال تشکر را از نیروی انتظامی داریم به ویژه من بعنوان یک شهروند کمال تشکر را از جناب کمالی دارم که با از خود گذشتگی در حفظ آرامش و برگزاری امنیت نهایت سعی و تلاش را می نمودند
آخرین اخبار