در حالی که مسیحیت و کلیسای انگلیس با افول شدید مواجه شده است، دین اسلام و جمعیت مسلمانان در این کشور، با سرعت بسیار زیاد در حال رشد است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، خبرنگار این  شبکه تلویزیونی تصریح کرد در حالی که مسیحیت و کلیسای انگلیس با افول شدید مواجه شده است، دین اسلام و جمعیت مسلمانان در این کشور، با سرعت بسیار زیاد در حال رشد است.

 خبرنگار این شبکه، طی گزارشی از لندن درباره گسترش سریع اسلام در انگلیس به همراه کاهش شدید شمار کسانی که در این کشور به کلیساها می‌روند، گفت: اسلام دینی است که سریعترین رشد را در کشور انگلیس داشته است .

 سرشماری اخیر در انگلیس حاکی از آن است که تا ده سال دیگر، اسلام ممکن است به دین اول و غالب در این کشور تبدیل شود و تعداد مسلمانان در انگلیس از مسیحیان بیشتر شود. شمار مسلمانان در انگلیس طی ده سال گذشته، دو برابر شده است. اکنون بیشترین نامی که روی تمامی نوزدانِ پسر در لندن گذاشته می‌شود، نام "محمد" است. 

محمد انصار، مفسر سیاسی و اجتماعی مسلمان گفت: میانگین سنی جامعه مسلمانان انگلیس حدود بیست و شش سال و برای سفیدپوستان غیرمسلمان (مسیحی و یهودی) انگلیسی تقریباً چهل و شش سال است. از همین رو، جامعه مسلمان دارای انرژی جوانی و پویایی خاصی است که در جامعه مسیحی انگلیس دیده نمی‌شود. 

در مقابل، تحلیل داده‌های آخرین سرشماری اداره آمار انگلیس نشان می‌دهد که روند افولی کلیسای انگلیس پنجاه درصد سریع‌تر از آن بوده است که قبلاً تصور می‌شد.
از سال 2001 میلادی به این طرف، کلیساهای انگلیس چهارمیلیون مسیحی معتقد را که در مراسم مختلف این کلیساها شرکت می‌کرده‌اند، از دست داده است. 

حتی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس خواستار تقویت کلیساهای این کشور شده و گفته است: ما باید به کشورمان، به عنوان "کشوری مسیحی" بیش از پیش اعتماد و اطمینان داشته باشیم. اندرو کاپسون، رییس انجمن اومانیست‌های انگلیس گفت: روند نزولی کلیساهای انگلیس بلندمدت بوده است و اکنون تقریباً به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

 وی افزود: مثلاً نود و پنج درصد از مردم انگلیس در روزهای یکشنبه به کلیساها نمی‌روند. وی افزود: هویت مسیحی در انگلیس و شاید در سراسر اروپا، بیش از آنکه هویتی دینی باشد، نوعی دلبستگی و هویت فرهنگی است که به عقیده من در طول زمان این نوع دلبستگی و هویت فرهنگی به مسیحیت نیز در انگلیس و شاید در سراسر اروپا کاملاً از بین برود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار