در این هفته بازدید سر زده کمیته آموزش عالی مجلس از مراکز آموزشی اعم از دولتی یا خصوصی استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کمیته آموزش عالی مجلس در طی هفته‌های گذشته از مراکز آموزش عالی کشور بازدید‌های سر زده داشتم که همه این بازدید‌ها با هدف ساماندهی وضعیت نابسامان کنونی در مراکز آموزشی کشور است.

وی گفت:‌لذا در هفته جاری نیز بازدید سرزده از استان‌های سیستان و بلوچستان و تهران انجام می‌شود، اما اسامی این مراکز عنوان نمی‌شود، چرا که اعضای کمیته سعی دارند با این بازدید‌ها از واقعیات و شواهد مستند در این مراکز با خبر شوند.

وی با بیان اینکه ساماندهی مراکز آموزشی کشور در دستور کار "کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس" قرار دارد خاطرنشان کرد: باید نظام آموزش عالی کشور به گونه‌ای پیش روند که بتوان پیوند گسسته بین علم و اقتصاد و دانش بنیان را تحکیم بخشید و در این بازدید‌ها هیچ مرکزی چه دولتی و چه خصوصی از دید اعضای کمیته خارج نمی‌ماند.

وی افزود: در همین خصوص جلساتی تاکنون با معاونین آموزشی وزارت بهداشت، وزارت علوم، دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور داشته‌ایم و سعی داریم این جلسات به صورت چرخشی در این ارگان‌ها صورت گیرد تا مسئولین هم از شرایط حاکم بر محیط‌های آموزشی و چالش‌های پیش روی آن مطلع شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.