در آلمان گروه‌های ضد جنگ علیه جنگ طلبیهای ناتو در شرق اروپا تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی ،  در آلمان گروههای ضد جنگ علیه جنگ طلبیهای ناتو در شرق اروپا تظاهرات کردند. 

در بیش از 30 شهر آلمان هزاران نفر در راهپیمایی سالیانه ضد جنگ شرکت کردند. این راهپیمایی از دهه 1960 برگزار می شود و هدف از آن حمایت از جنبش‌های آزادیخواه در سراسر جهان است. 

این راهپیمایی در ابتدا به عنوان تظاهرات علیه تسلیحات اتمی شروع شد و در جریان جنگ سرد محبوبیت زیادی پیدا کرد و بیشتر تمرکز آن روی استقرار نیروهای خارجی در خاک آلمان بود. امسال دغدغه اصلی تظاهرکنندگان تشدید تنش در اوکراین بود. 

"ویکتور گروسمن" نظامی سابق و روزنامه نگار آمریکایی که در این تظاهرات شرکت کرده بود گفت وقتی به اوضاع امروز جهان و به ویژه بحران اوکراین نگاه می کنیم بسیار نگران می شویم. کسی نمی داند این بحران در نهایت به کجا ختم می شود اما ما نگران هستیم زیرا این بحران حل نشده است. ما باید به همه کسانی که دوست دارند جنگ کنند نشان دهیم که ما با جنگ مخالفیم و اکثر مردم با جنگ مخالفند و جهان جنگ نمی خواهد و اجازه نمی دهیم جنگ اتفاق بیفتد. 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی به شدت از دولت آلمان به علت صادرات تسلیحات انتقاد کردند. آلمان سومین صادرکننده بزرگ تسلیحات در جهان است. گروه «برلین ضد جنگ» خواستار برچیده شدن شرکت‌هایی نظیر راینمتال ، تیسنکروپ، گروه ایرباس و کراوس مافی شدند که از جنگ‌ها سود می برند. گروه برلین ضد جنگ همچنین از تلاشهای ارتش آلمان برای جذب نیروی نظامی از مدارس و دانشگاه ها و بازار کار به شدت انتقاد کرد. تظاهرکنندگان در آلمان نگران استقرار نیروهای بیشتری از ناتو در شرق اروپا به علت بحران اوکراین هستند. 

"یان تئو یوست" از انجمن آزاداندیشان آلمان گفت اوضاع بسیار بدی است. کسانی که در قدرت هستند احساس می کنند می توانند جنگ راه بیندازند و آن را به راحتی کنترل کنند اما واقعیت خیلی بدتر از این است و ممکن است در نهایت شاهد وقوع جنگ جهانی سوم باشیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، گروه ، ضد جنگ ، المان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار