گزارش "سیمور هرش" بار دیگر نشان داد چگونه کشورهای غربی از کیلومترها دورتر نسخه مرگ و قتل عام مردم بی گناه در سوریه را امضا می کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی انتفاضه ؛‌ گزارشی که با تازگی توسط "‌سیمور هرش" روزنامه نگار برجسته و کهنه کار آمریکایی و برنده جایزه برتر "پولیتزر"  به نام "‌خط قرمز و خط موش صحرایی" منتشر شده است افشاگر اطلاعات تکان دهنده ای ازدخالت و حضور گسترده غرب در جنایات رخ داده در سوریه است . 

بر اساس این گزارش ،‌ حمله شیمیایی آگوست 2013 که در سوریه اتفاق افتاد و طبق برآورد دولت آمریکا بیش از یک هزار کشته و هزاران مجروح برجای گذاشت ، ابعادی فراتر از آن چیزی دارد که در رسانه های غربی مطرح گردید .

گزارش "هرش" همچنین نشان میدهد که نه تنها نظام سوریه در حمله شیمیایی دخالتی نداشته بلکه غرب با اجرای چنین عملیاتی تصمیم داشت آن را بهانه ای برای حمله نظامی مستقیم به خاک سوریه قرار دهد . بعلاوه هدف واشنگتن و هم پیمانانش از این نقشه انهدام انبارهای مواد شیمیایی سوریه ـ‌آنگونه که در رسانه ها و از زبان مقامات غربی عنوان شد ـ‌ نبود بلکه تخریب تمامی تجهیزات نظامی و دفاعی سوریه هدف آنان بوده است ، تجهیزات و تسلیحاتی که اکنون ارتش سوریه با استفاده از آنها در حال شکست تروریستها و شورشیان مسلح است . 

حتی بدون دقت در جزئیات نیز می توان دست غرب را در حادثه حمله شیمیایی در سوریه مشاهده نمود . آخرین گزارش منتشر شده توسط "هرش" را می توان محکم ترین و مستدل ترین مستندات وی دانست و با تجمیع آن با دو گزارش پیشین وی به گزارشی جامع درباره نقشه شیطانی غرب و توطئه ای از پیش تعیین شده از سوی سردمداران آن برای به راه انداختن حمام خون در سوریه از طریق ایجاد جنگ های فرقه ای و مذهبی و نهایتا تغییر نظام در این کشور دست می یابیم . 

تضعیف ایران  ، همسایه سوریه و همچنین هم پیمان "بشار اسد"‌ نیز از دیگر اهدافی است که غرب از ایجاد جنگ در سوریه دنبال می کند . هرش نشان میدهد که نه تنها حمله شیمیایی در سوریه کار عوامل غربی بوده است بلکه این عامل بعنوان ماشه ای بزرگ برای قتل عامی عظیم در سوریه انتخاب شده بود . 

یکی از بخش های گزارش افشاگرانه "هرش"‌ در سال 2007 در نشریه نیویورکر با عنوان " آیا سیاست جدید دولت آمریکا به سود مخالفان این کشور در جنگ علیه تروریسم است ؟ "  منتشر شد . در این گزارش آمده است که نقشه ایجاد درگیری های کنونی در سوریه در واقع برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری جرج پوش مطرح گردید . شکی در این موضوع وجود ندارد . 

در این گزارش آمده است :‌ برای تحلیل عملکرد "ایران شیعه" ، دولت بوش تصمیم گرفت اولویت های خود را در خاورمیانه تغییر داده و مجددا طراحی نماید . همکاری های مخقیانه و گسترده با دولت سعودی برای تضعیف حزب الله لبنان بعنوان یکی از دوستان نزدیک ایران در دستور کار قرار داده شد . دولت ایالات متحده همچنین ایران و سوریه را با طارحی و اجرای عملیات های مخفی هدف قرار داد که از جمله آن می توان به تقویت گروه های افراطی وهابی و تکفیری وابسته به القاعده اشاره کرد . 

در بخش دیگری از همین گزارش به نقش آمریکا ،  عربستان سعودی و اسرائیل در اعطای بودجه به گروه افراطی اخوان المسلمین در سوریه برای آماده سازی شرایط شروع درگیری در این کشور اشاره می کند . در همان زمان بسیاری از تحلیلگران انجمن های اطلاعاتی آمریکا این نقشه را مقدمه وقوع یک فاجعه انسانی در نتیجه ایجاد جنگ فرقه ای و مسلح ساختن تعداد زیادی از افراطیون مذهبی دانستند . 

در بخش دوم گزارش هرش در دسامبر 2013 و پس از وقوع حمله شیمیایی در دمشق در ماه آگوست همان سال با عنوان " چه کسی از گاز سارین استفاده کرد ؟ "‌ آمده است : 
" باراک اوباما همه داستانی که در آگوست در سوریه رخ داد  و طی آن بشار اسد را متهم انجام حمله شیمیایی در دمشق معرفی کرد ٰ،‌ به اذهان عمومی دنیا نگفت . وی اطلاعات بسیار مهمی را از این داستان حذف کرد و همچنین فرضیات را با واقعیات جابجا نمود . مهمتر آنکه وی در اثبات یک موضوع برای سازمان های امنیت و اطلاعاتی ایالات متحده شکست خورد :‌ اینکه ارتش سوریه تنها حزبی در سوریه نیست که دارای ـ‌عامل اعصاب سارین ـ است . 

در ماه های پیش ازاین حمله شیمیایی سازمان های اطلاعاتی آمریکا اسناد طبقه بندی شده ای را تهیه کردند که در آن سندی برای یک تجاوز نظامی زمینی طراحی شده است . این سند نشان میدهد که ابزارآلات مخصوص استفاده از گاز سارین در اختیار گروهی تندرو از القاعده بنام جبهه النصره قرار گرفته است . همین اقدام زمینه حمله نظامی آمریکا علیه دولت بشار اسد قرار خواهد گرفت . "

ادامه این گزارش جزئیات بیشتری از دستکاری اطلاعات توسط دولت های غربی را نشان میدهد که مداخله نظامی در سوریه را همانند عراق و افغانستان توجیه میکند . همچنین نشان میدهد که از مدتها قبل جبهه النصره از سوی دولت آمریکا مسلح به تسلیحات شیمیایی بخصوص گاز سارین شده است . 


انتهای پیام /
برچسب ها: غرب ، سوریه ، شیمیایی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار