جانشین فرمانده کل سپاه گفت: راه هدایت زنان جامعه در توجه به اوج نجابت و حیای فاطمه (س) است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار سرتیپ حسین سلامی  در مراسم همایش "اسوه‌های صبر و مقاومت" که صبح امروز در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم اسلام را در قامت یک مرد نشان دهیم و آن را به عنوان یک الگو و اسوه کامل از قرآن معرفی‌ کنیم، این مردم امیرالمومنان است که جان پیامبر و تفسیرگر کامل این معناست.
 
وی با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره (س) نخستین موهبت به پیامبر و تصویر کامله زن در قرآن است، افزود: برای داشتن مشعل فروزان هدایت انسان‌ها خداوند حجت‌های خود را به ما می‌نمایاند و زنان جامعه باید از شخصیت بزرگ فاطمه(س) و نجابت او برداشت کنند.  
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه اوج ایثار فاطمه زهرا(س) ترجیح دادن دیگران بر خود در هنگام نیاز بود، تصریح کرد:  امروز با توجه به قرار داشتن اوج تهاجم به زن، از جمله حجاب‌گریزی، نماز گریزی و اعتیاد الکترونیک و معرفی آن از سوی دول غربی با عنوان پدیده جهانی‌سازی، فرهنگ اندیشه درصدد تحکیم بنیان خانواده است.
 
وی با بیان اینکه اعتقاد غرب به تخریب خانواده است، اضافه کرد:  جهان امروز دوران اتصال شبکه‌های قاره‌ای است، لذا مردم جهان را به  شهروندان یک دهکده جهانی معرفی می‌کنند که باید تابع تصمیم جهان شوند.
 
وی گفت: استراتژی امروز غرب سست کردن بنیان خانواده، نبود استقلال فکری، تسلط غرب، مشروع دانستن صهیونیسم از سوی دول غرب و مشروع ندانستن هر جریان فکری مخالف است.
 
وی تاکید کرد: تحکیم خانواده اصلی‌ترین و زیربنایی‌ترین پایه‌های زندگی است و زنان به عنوان مدیران اصلی خانواده هستند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهادت پایان زندگی شهیدان نیست، بلکه آغاز زندگی جمع و خانواده شهداست که به عنوان یک اصل در جامعه امروز به معنای تلقی جاودانگی و حیات بخش شهادت مطرح است.
 
 
در ادامه این مراسم سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری با برداشتن باری از روی زمین و محور قرار دادن آن محقق می‌شود.  
 
وی ادامه داد: نقش و مشارکت زنان در جنگ و دفاع مقدس کم نبوده بلکه بسیار بیشتر از تصور است.  
 
سرتیپ کارگر افزود: یکی از ایرادهای مورد نظر تصمیم گیری مردانه در موضوع زنان در دفاع مقدس کم دیده شدن زنان در عرصه دفاع مقدس است.
 
براساس این گزارش در ادامه این مراسم از مرضیه حدیدچی‌دباغ از مبارزان سیاسی پیرو نهضت امام در دوران ستم شاهی، پروین سهیلی نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و همسر شهید لبافی‌نژاد، معصومه آبادآزاده و عضو شورای اسلامی شهر تهران تقدیر به عمل آمد و همچنین همسر جانباز شهید منوچهر مدق به بیان خاطراتی از دوران انقلاب و دفاع مقدس و مشارکت زنان در دفاع مقدس و شهادت آنان پرداخت.
 
در ادامه مراسم شهیدی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران گفت: هدف از برگزاری این مراسم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص نامیدن امسال به سال اقتصاد و فرهنگ و نمود آن در جامعه امروزی برای تحقق فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
رئیس بنیاد شهید و ایثارگران گفت: با توجه به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر پایداری و جاودانگی فرهنگ ایثار و شهادت این فرهنگ باید برای تحقق این فرهنگ در جامعه تلاش کنیم.
 
در ادامه این مراسم زنان اسوه صبر و مقاومت در دوران ستم شاهی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و رئیس از سوی سرتیپ کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شد.
 
همچنین در این مراسم ضمن تقدیر از پژوهشگران و نویسندگان کتب دفاع مقدس، از کتاب "مادری که از تمام دلش چشم بست" رونمایی و از نادره عزیزه‌نیک نویسنده آن تقدیر شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: جامعه ، گرو ، توجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار