طولانی ترین خط متروی خاورمیانه به طول 12 کیلومتر از چهار راه ولیعصر (عج) به اتوبان آزادگان در جنوب غربی تهران فردا افتتاح خواهد شد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عملیات ساخت بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر از چهارراه ولیعصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران از سال 1386 تا سال 1391 فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت،  اما در یک رکورد کم نظیر در تاریخ ساخت مترو در ایران از نیمه 1391 تاکنون عملیات ساخت و تجهیز این خط مهم کامل شده و در مرحله بهره برداری قرار دارد.

بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر در شرایطی بهره برداری می شود که ایستگاه های منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان به مسافران سرویس دهی می کنند و قطارها تا زمان تکمیل بخش هایی از ایستگاه های شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد، در این 3 ایستگاه توقف نخواهند داشت.

فاز نخست خط سه متروی تهران (بخش میانی) آذرماه 1391 و حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر(عج) تا ایستگاه شهید بهشتی به طول 7 کیلومتر به بهره برداری رسید و فردا با افتتاح 12 کیلومتر از این خط (بخش جنوبی) یک گام برای تکمیل طولانی‌ترین و پرمسافر‌ترین خط متروی خاورمیانه (به طول 37 کیلومتر) که قرار است از ایستگاه شهید بهشتی تا منطقه ازگل، نیاوران وشهرک قائم در شمال شرق تهران تا یک سال کاری دیگر به اتمام برسد، باقی می ماند.

برای این پروژه بزرگ شهری 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است که هم از نظر حجم عملیات و هم از نظر میزان بودجه بزرگ ترین پروژه سال شهری به حساب می آید.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: قطار ، فردا ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
یک فکری به حال احداث متروی تهران به شهریار و شهرک اندیشه بکنید. خواهشا یک سری به ایستگاه های اتوبوس مربوط به آزادی به اندیشه، شهریار و .. بزینید تا حضور مسافران بسیار زیاد را مشاهده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۸:۱۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
کاش یکم هم به فکر متروی شهرهای دیگه مثل شیراز بودین که الان با گذشت جندین سال هنوز افتتاح نشده.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۸:۱۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
افتتاح خط مترو تهران.اما عكس ايستگاه قطار شهري مشهد و قطار مشهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
شهردار محترم تهران برای کاهش هزینه های ترابری شهری و به عنوان یک خدمت اقتصادی انقلابی ، می تواند خطوط بی آر تی را به خطور تراموا تبدیل کرده و سرعت و هزینه های حمل ونقل شهری را در طراحی و ساخت و اجرا به نفع دولت و ملت کاهش دهد و از حرت هزاران خودرو شخصی در طول روز در خیابان ها جلوگیری نماید. . در عین حال زحمات این نهاد شهری از هرلحاظ قابل قدردانی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
يه فكري به حال پله برقي ايسگاه نيروي هوايي بكنيد بعدازچند سال افتتاح ،پله هايش نفسگير است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
106 پله !!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
esmaili
۱۴:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
باید بگوئیم خدا قوت عزیزان ما هم منتظر ادامه عملیات خط دو مترو از فرهنگسرا تا بیمارستان شهید لواسانی یا همان ترمینال شرق هستیم که تنها دو ایستگاه دارد اما ساکنین چند شهرک از جمله شهرک حکیمیه ( شهرک بهارستان )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
دستتون درد نکنه ولی تو رو خدا پله برقی ایستگاه نیروهوایی رو هم راه بندازید....آرتروز زانو گرفتیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
گل گفتی
یه پله برقی هم برای اکباتان به سمت گلشهر بزارن خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
دست همه زحمتکشان این عرصه درد نکنه فقط این ایستگاه کوی بیمه (میدان آزادی) بعد از چندین سال افتتاح نشده و برنامه ای برای راه اندازی این ایستگاه وجود ندارد مسولین پیگیری کنند
آخرین اخبار