وزیر کشور گفت: استانداری‌ها 100 درصد برای اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها آماده هستند و جلسات متعددی را با فرمانداران و استانداران نیز در این زمینه برگزار کرده‌ایم و در حوزه‌های اقتصادی و تامین مایحتاج مردم شرایط لازم را مهیاکرده‌ایم تا مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه گردهمایی مشترک معاونین برنامه‌ریزی، اشتغال و مدیران کل دفاتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران، درباره دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سفر رئیس‌جمهور به این استان، برنامه‌ها و منابعی برای پروژه‌های این استان تخصیص داده شده و در جلسات به جمع‌بندی‌های نهایی رسیده‌ایم و اقدامات خوبی هم انجام شده است.
 
رحمانی فضلی تاکید کرد: پروژه‌های کوتاه‌مدت در استان سیستان و بلوچستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه‌های میان مدت در دو یا سه سال و دیگر پروژه‌ها حداکثر در 5 سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی با بیان اینکه اراده دولت این است که پروژه‌های استان سیستان وبلوچستان هرچه زودتر تمام شود، تصریح کرد: در این زمینه بودجه و اعتبار لازم تخصیص داده شده است.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت گفت: استانداری‌ها صد در صد برای اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها آماده هستند و جلسات متعددی را با فرمانداران و استانداران نیز در این زمینه برگزار کرده‌ایم و در حوزه‌های اقتصادی و تامین مایحتاج مردم شرایط لازم را مهیاکرده‌ایم تا مشکلی به وجود نیاید.

وزیر کشور همچنین درباره حمایت دولت در سال 93 از حمل ونقل عمومی خاطرنشان کرد: از محل عدم ثبت‌نام مردم برای دریافت یارانه به حمل و نقل عمومی در سال جاری کمک خواهد شد و در بودجه طبق بند "ق" یکصد میلیارد دلار توسط وزارت نفت و سایر فعالیت‌ها در بخش حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت نفت و کشور تصریح کرد: در پی این تفاهم‌نامه اقدامات متفاوتی در این وزارتخانه صورت خواهد گرفت.

رحمانی فضلی درباره افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: افزایش کرایه‌ها به صورت سالانه و طبیعی در شورای شهر تصویب و به دولت ارائه خواهد شد.

وزیر کشور افزود: در این زمینه نیز در بهمن ماه سال گذشته شورای شهر برای افزایش کرایه‌ها مصوبه‌ای داشته است و باید از اسفند ماه افزایش کرایه‌ها اعمال می‌شد که با هماهنگی شورای شهر مقرر شد این موضوع بعد از اعلام هدفمند کردن یارانه‌ها رخ دهد.

وی تاکید کرد: دولت تاثیر افزایش حامل‌های انرژی رادر کرایه‌ها محاسبه کرده و باید این موضوع لحاظ شود.

وزیر کشور همچنین درباره عملکرد کمیته اجرایی خانه احزاب و مورد تایید بودن یا نبودن این کمیته گفت: لازم نیست این کمیته مورد تایید ما باشد چرا که ما دخالتی در کمیته اجرایی نداریم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: وزارت کشور تنها بستر لازم را برای راه‌اندازی مجدد خانه احزاب فراهم کرده و دخالتی در کمیته اجرایی آن ندارد.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره زمان دیدار احزاب با رئیس‌جمهور اظهار داشت: هنوز برنامه ای در این باره طراحی نشده و این ملاقات منوط به راه اندازی خانه احزاب است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار