سرگئی لاوروف: مقامات اوکراين بايد از خشونت اجتناب کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه به همتایان آمریکایی و آلمانی خود گفت دولت اوکراین باید از خشونت خودداری کند و به موافقتنامه هفته گذشته ژنو که هدف از آن کاهش تنش ها در اوکراین است پایبند باشد.
 لاوروف در گفتگویی تلفنی از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خواست
با استفاده از نفوذ بر کیف اجازه ندهد درگیری های خونین در اوکراین گسترش یابد و مقامات کنونی اوکراین را تحت فشار قرار دهد به وظایف خود عمل کند.
این بیانیه روسیه کمی پس از آن منتشر شد که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کری در تماس تلفنی با لاوروف از روسیه خواسته است به اجرای موافقتنامه به دست آمده بین روسیه ، اوکراین ، آمریکا و اتحادیه اروپا که هدف از آن کاهش تنش ها در اوکراین است کمک کند.
لاوروف به کری گفت ناتوانی و فقدان تمایل مقامات کیف به پایان دادن به اقدامات خشونت آمیز فراملی گراها باعث شده است موافقتنامه ژنو که پنج شنبه گذشته به دست آمد با خطر روبرو شود.
وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان نیز بر ضرورت اجرای جامع و قاطعانه موافقتنامه ژنو توسط مقامات کیف تاکید کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار