اعضای پارلمان ژاپن در آستانه سفر باراک اوباما به این کشور از معبد جنجالی جنگ دیدن کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اعضای پارلمان ژاپن در آستانه سفر باراک اوباما به این کشور از معبد جنجالی جنگ دیدن کردند .

امروز 150 عضو پارلمان ژاپن از معبد جنجالی جنگ در این کشور دیدن کردند. معبد یاسوکنی در شهر توکیو،پایتخت ژاپن، محل دفن شماری از فرماندهان و افسران جنگ های سابق ژاپن است. 

اعضای پارلمان ژاپن با حضور در این معبد که بخشی از جشنواره سه روزه تابستانی است یاد کشته های کشورشان را گرامی داشتند. همواره حضور مقامات ژاپنی در این معبد جنجال آفرین بوده و  با واکنش شدید چین و کره جنوبی همراه می شده است. پیش بینی می شود این بار نیز مقامات چینی و کره جنوبی به شدت به این اقدام ژاپن واکنش نشان بدهند. چین و کره جنوبی به این معبد به چشم نمادی از نظامی گری ژاپن در نیمه نخست قرن بیستم نگاه می کنند. حضور اعضای پارلمان ژاپن در این معبد جنجالی در آستانه سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به ژاپن انجام می شود. قرار است اوباما تا چند روز دیگر در قالب سفری رسمی وارد توکیو شود.

ژاپن در جنگ  جنگ جهانی دوم بخش‌های زیادی از چین و کره جنوبی را اشغال کرد. معبد یاسوکنی (معبد جنگ) برای یاد کشته های جنگی ژاپن است. شماری از سران نظامی و سیاسی ژاپن نیز در این مکان مدفون هستند که پس از جنگ جهانی دوم در دیوان بین المللی کیفری، جنایتکار جنگی شناخته شدند. چهارده جنایتکار جنگی در این معبد مدفون هستند. مدفون بودن این چهارده نفر در معبد مذکور سبب شده است چین و کره جنوبی به شدت با حضور مقامات رسمی ژاپن در این مکان مخالف باشند. در واقع، چین و ژاپن براساس توافق نامه ای که با هم امضاء کرده اند مقرر کرده اند هیچیک از مقامات دولتی ژاپن از این معبد به علت همین مسئله، دیدن نکنند. اما "شینزو آبه " در نخستین سالروز تشکیل دولتش به دیدن این معبد رفت. درحالی اعضای پارلمان ژاپن از این معبد دیدن می کند که چین و ژاپن  یكی از بدترین شرایط را در روابط طی پنج دهه گذشته دو کشور تجربه می کنند. سال 2013 نیز سال تیرگی فزاینده روابط دو كشور به علت اختلاف های سرزمینی از جمله  اختلاف درباره مالکیت جزایر واقع در دریای چین شرقی بود. هردو كشور مدعی مالکیت جزایر مذکور هستند که به علت منابع نفت و گاز موجود در آن، اهمیت راهبردی دارد. چینی ها این جزایر را دیائویو می خوانند و  ژاپنی ها به آن نام سینكاكو داده اند. 

انتهای پیام/


برچسب ها: اعضای ، پارلمان ، ژاپن ، معبد ، کردند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار