در پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر مطرح شد:

انتقاداعضا به همزمانی افتتاح خط 3 مترو با جلسه علنی شورای شهر/درخواست جمع آوری بی آر تی اتوبان امام علی(ع)

اعضای شورای اسلامی شهر تهران از تعیین زمان نیمه جنوبی خط 3 مترو و همزمانی آن با برگزاری جلسه علنی شورای شهر انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پنجاه و نهمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران دقایقی پیش با حضور 26 نفر از اعضا آغاز شد.

براساس این گزارش در ابتدای جلسه امروز شورا مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران طی تذکری مصوبه شورا در خصوص نابینایان و ارزش گذاری عصای سفید را در هفته گذشته اقدامی مناسب دانست و گفت: از شهرداری تقاضا می کنم با توجه به نیاز فرهنگ سازی در این خصوص اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند چراکه جایگاه عصای سفید نظیر جایگاه چراغ قرمز برای گذر از معابر است.
 
وی افزود: همچنین در هفته گذشته شهرداری منطقه 4 همگام با بسیج طی دو روز به درب خانه 350 مادر شهید مراجعه و با اهدای بسته فرهنگی از آنها تقدیر کردند که اقدامی شایسته است.
 
شاکری در ادامه بیان داشت:نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که نمایندگان شورا نمی‌توانند همه وقایع شهر را رصد کنند و این موضوع به سامانه ای برای نظارت نیاز دارد و یکی دیگر از ابزار کمک کننده در این خصوص نقشه های ماهواره ای است که بتوانیم ساخت و ساز و کنترل باغات را داشته باشیم و در خواست من از کمیسیون مربوطه ارائه طرح دریافت تصاویر ماهواره‌ای برای کنترل تغییرات شهر است.

*گلایه اعضای شورا از همزمانی افتتاح خط 3 مترو با زمان برگزاری جلسه شورای شهر
 
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در ادامه این جلسه با اشاره به افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو گفت: نیمه جنوبی خط 3 مترو نیز امروز افتتاح خواهد شد که جای تشکر از سازندگان آن را دارد اما زمان افتتاح آن به گونه‌ای تنظیم شده که همزمان با برگزاری جلسه علنی شورای شهر است و ما نیز نمایندگی مردم را ترجیح دادیم و این موضوع جای گلایه دارد.
 
وی ادامه داد: براساس تبصره 43 قانون بودجه سال 93 هیچ طرح مستمر سرمایه ای نباید تصویب شود مگر 6 پیوست آن شامل پیوست توجیح فنی و مهندسی، توجیح سلامت، فرهنگی، اقتصادی و پیوست پدافند غیرعامل به تایید برسد به تایید و توسط معاونت برنامه ریزی دریافت و برای کمیسیون ها ارسال شود.
 
شاکری افزود: من به معاون فنی و عمران حمل و نقل نیز می خواهم هیچ طرح مستمر سرمایه‌ای منوط به گذراندن این مصوبه است و در این خصوص نه به معاونت برنامه ریزی نه به شورا اصرار نکنند و به کمیسیون تخصیص نیز تذکر می دهم این مصوبه را اجرا کنند.

مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در ادامه جلسه با اشاره به گلایه برخی از اعضا در خصوص همزمانی افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو و برگزاری جلسه شورای شهر گفت: به هر حال جلسات شورای شهر سال هاست که هر سه شنبه برگزار می شود و علاوه بر آن این جمع نمایندگان مردم تهران هستند و مردم دوست دارند در چنین مراسم‌هایی به ویژه این مناسبت که در مناطق جنوبی است نمایندگان خود را ببینند.
 
وی افزود: اما تنظیم این زمان به گونه ای بود که دقیقا روز سه شنبه و در ساعت برگزاری جلسه علنی شورا انجام شده و حداقل پاسخ ان را باید به کمیسیون عمران بدهند و ما نیز از تعدادی از خواستیم به نمایندگی در این مراسم حضور پیدا کنند.
 
مسجدجامعی در ادامه بیان داشت: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اصلی ترین اولویت خود را توسعه حمل و نقل ریلی قرار داده که به دلیل اولویت از بین بردن آلودگی هوا است بهتر بود این مراسم در زمانی برگزار شود که نمایندگان شورا نیز بتوانند در آن حضور پیدا کنند اگرچه از اعضا و خود بنده نیز دعوت شده اما زمان برگزاری آن اجازه شرکت در این مراسم را نمی‌داد.
 
* درخواست عضو شورای شهر برای جمع آوریبی آر تی اتوبان امام علی(ع)

دوستی عضو  در ادامه جلسه طی تذکری گفت: مدتی است خط بی آر تی در اتوبان امام علی افتتاح شده و ضمن تشکر از انجام آن باید مجددا این خط جمع آوری گردد.
 
وی افزود: با توجه به غیر‌هم سطح بودن این سطح، کمبود مسافر، ایجاد اختلال در حرکت خودروها در سایر خطوط به دلیل شیب تند این خط، تسریع در تردد سایر خطوط به ویژه در روزهای پنج شنبه و جمعه برای شهروندانی که قصد تردد به بهشت زهرا را دارند به نظر می رسد جمع آوری این خط منطقی باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین طی بازدیدی که به همراه حجت الاسلام و المسلمین ناصحی از منطقه 21داشتیم خدمات شهرداری در این منطقه قابل تقدیر است اما در خصوص تعیین حریم در محدوده جنوبی تهران همچنان متذکر می شوم.
 
دوستی با اشاره به افزایش زمان حرکت قطارها خاطرنشان کرد: همچنین براساس طرح جامعه شهر تهران زمان حرکت قطارها دو دقیقه است که متاسفانه به علت کمبود شهری به 4 دقیقه رسیده که در برخی مواقع با انبوه مسافر مواجه می شویم و در این خصوص نیز به شهرداری تهران متذکر می شوم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، جلسه ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار