استاندار اردبیل گفت: سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه از کشور آذربایجان با خیال راحت و آسوده برای سرمایه‌گذاری در این استان حاضر شده و هیچ نگرانی از بابت بازگشت سرمایه و سود خود نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش دیروز در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در اردبیل که با محور توسعه مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مشترک برگزار شد، اظهار داشت: ما بسیار علاقمند هستیم تا در بخش‌های اولویت‌دار توسعه این استان به ویژه کشاورزی، گردشگری و صنعت از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری‌های خارجی استفاده کنیم که امیدواریم این حرکت همچنان رو به جلو و امیدوارانه با میل و رغبت سرمایه‌گذاران خارجی انجام شود.

وی اغلب شهرستان‌های استان را مستعد برای سرمایه‌گذاران آذربایجانی در عرصه‌های گردشگری و اقتصادی عنوان کرد و افزود: دولت ایران از سرمایه‌گذاران خارجی و بخش خصوصی جهت فعال‌سازی حوزه‌های اقتصادی و تولیدی حمایت جدی داشته و این سرمایه‌گذاری‌ها سبب گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور به ویژه استان اردبیل با جمهوری آذربایجان شده و رونق اقتصادی دو کشور را فراهم می‌آورد.

استاندار اردبیل در مورد راه‌آهن اردبیل – میانه تصریح کرد: به زودی یک میلیارد دلار از محل فاینانس چینی به این طرح اختصاص پیدا کرده و تا دو هفته دیگر پیمانکار چینی نیز معرفی شده و کارها سریع‌تر پیش می‌رود.

خدابخش با اشاره به اینکه استان اردبیل و آذربایجان از نظر مدنیت و زبان مشترک بوده و در این راستا رئیس جمهور آذربایجان اخیراً به ایران مسافرت و با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند، ادامه داد: امیدواریم این دیدارها منجر به نزدیکی بیش از پیش دو ملت و دو کشور شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.