مدیر کل راه و شهر سازی استان فارس گفت: طرح ملی آزاد راه شیراز- اصفهان به طول 360 کیلومتر و با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان در دست ساخت است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ عشایری افزود: هم اکنون طرح ایمن سازی مسیر بزرگراه به عنوان مسیر اصلی از سمت دروازه قران شیراز با تجهیزات لازم و 30 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک، آغاز شده است .

وی ادامه داد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح 15 درصد است که تاکنون 340 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است .

این مسوول بیان کرد : چنانچه اعتبارات به طور کامل به این طرح تخصیص داده شود طی سه سال این آزاد راه قابل استفاده خواهد شد .

همچنین به گفته غلامپور مدیر روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی فارس این طرح در 6 قطعه همزمان در حال ساخت است که برای تسریع در کار هر قطعه که بین 20 تا 50 کیلومتر است به 6 پیمانکار داده شده است .

وی با اشاره به اینکه با ساخت این آزاد راه مسیر شیراز به اصفهان 130 کیلومتر کاهش یافته و سرعت 120 کیلومتر مجاز می شود گفت : به این ترتیب مسیر شیراز اصفهان 2 ساعت کاهش می یابد.

از دیگر مزایای ساخت این آزاد راه ایجاد ترافیک روان و ایمن ، دسترسی به مناطق و شهرها از طریق تقاطع غیر هم سطح ، توسعه خدمات حمل کالا و بار و رونق اقتصاد استان فارس و استانهای جنوبی به دلیل سهولت و سرعت دسترسی به راه از جنوب به مرکز و شمال از فارس است .

اداره کل راه و شهر سازی فارس برای مسیر آزاد راه شیراز اصفهان چندین مجتمع خدمات رفاهی با استاندارد های بین المللی پیش بینی کرده است .

این طرح ملی در سال 1392 آغاز شد . هم اکنون فارس از طریق بزرگراه و طی مسیر حدود 480 کیلومتری و 6ساعته به استان اصفهان متصل است .

در این مسیر خودرو ها در 3 خط و با سرعت 110 کیلومتر عبور می کنند ولی در آزاد راه خودرو ها در 4 خط و سرعت مجاز 120 کیلومتر حرکت می کنند .

اکنون فارس از دو مسیر جاده ا ی و ریلی به استان اصفهان راه دارد که با راه اندازی آزاد راه تعدد دسترسی به مرکز افزون بر خط هوایی به چهار مسیر زمینی می رسد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: طرح ، ایمن سازی ، آزاد راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.