نمایندگان با استفاده سازمان بازرسی از افراد بازنشسته با حداقل مدرک کارشناسی و واجد صلاحیت در امور تخصصی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ماده 3 این طرح را بررسی کردند.
 
براین اساس تبصره 2 و 3 ماده مذکور با موافقت نمایندگان به دلیل وارد دانستن اخطار قانون اساسی و خلاف برنامه پنجم بودن به حالت تعلیق درآمد.
 
تبصره 2 تصریح می‌کرد: به بازرسان سازمان که دارای رتبه قضایی نمی‌باشند به پیشنهاد رئیس سازمان و موافقت رئیس قوه قضاییه و با توجه به وظایف محوله حداکثر تا معادل فوق‌العاده قضایی گروه 5 آیین نامه پرداخت فوق العاده مخصوص قضایی مصوب 1351 و اصلاحات بعدی آن به عنوان فوق العاده شغل قابل پرداخت است.
 
هم چنین تبصره 3 تصریح می‌کرد: سازمان می‌تواند راسا از افراد بازنشسته با حداقل مدرک کارشناسی و واجد صلاحیت در امور تخصصی استفاده کند به کارگیری افراد مذکور در این تبصره از مقررات عمومی استخدامی مستثنی بوده و حق الزحمه آنان از محل اعتبارات مصوبه سالانه سازمان پرداخت خواهد شد.
 
نمایندگان معتقد بودند تبصره 2 به دلیل داشتن بار مالی برخلاف اصل 75 قانون اساسی و تبصره 3 نیز به دلیل استفاده از افراد بازنشسته برخلاف قانون برنامه پنجم توسعه است.
 
بنابراین پس از به رای گذاشتن این دو تبصره نمایندگان با 145 رای موافق، 24 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر ا وارد دانستن اخطار موافقت کردند.
 
در این رابطه محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی به باشگاه خبرنگاران گفت: همکاران تشخیص خلاف قانون اساسی و برنامه پنجم را داشتند که فعلا اخطار رای آورده است و ما مجددا آن را بررسی خواهیم کرد.  
 
اضافه می‌شود؛ ماده 2 این طرح نیز برای بررسی بیشتر اخیرا به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع داده شده است که اسفنانی در این رابطه نیز گفت: بخشی از ماده 2 بررسی شده و نهایت تا دو سه هفته آینده به صحن باز خواهد گشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار