دولت فرانسه تدابیر جدیدی برای مقابله با پیوستن جوانان این کشور به تروریست‌ها در سوریه اتخاذ می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه، فرانسه تدابیر جدیدی برای مقابله با پیوستن جوانان این کشور به تروریستها  در سوریه اتخاذ می کند.

چهار خبرنگار فرانسوی که در سوریه  به دست شورشیان گروگان گرفته شده بودند پس از آزادی و بازگشت به کشورشان اعلام کردند برخی از ربایندگانشان به خوبی به زبان فرانسه صحبت می کردند. در حالی که شمار این داوطلبان جهاد در سوریه طی ماههای گذشته افزایش یافته است وزیر کشور طرحی را برای مقابله با گسترش جهادگرایی در فرانسه آماده کرده است. برنار کازنو قرار است فردا این طرح را در شورای وزیران ارائه دهد.

در ماه ژانویه دویست و پنجاه فرانسوی به جهادگرایان در سوریه پیوستند. 

این خروج گسترده موجب شده است "برنار کازنو" تصمیم بگیرد با اتخاذ تدابیر جدید از تکرار آن جلوگیری کند.

یکی از تدابیر اتخاذ شده با گسترش جهادگرایی سایبری است. این شیوه راهی برای رواج افراط گرایی در میان جوانان و پیوستن آنان به جهادگرایانی است که علیه بشار اسد در سوریه مبارزه می کنند. جوانان روحیه متزلزلی دارند و به سرعت تحت تاثیر قرار می گیرند و هرگونه نشانه افراط گرایی در آنها باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد. یکی دیگر از تدابیر اتخاذ شده به والدین اجازه می دهد در صورت دیدن هرنشانه ای از افراط گرایی مقامات را در جریان قرار دهند.  یکی از مراکز وظیفه بررسی موارد خاص را برعهده خواهد داشت.

به علاوه جوانان و نوجوانان بدون اجازه والدین نمی توانند کشور را ترک کنند.

همچنین برای مقابله با تهدید این جهادگرایان سیستم تشخیص هویت ظاهری و انگشت نگاری در ابعاد اروپایی  به ویژه در فرودگاه ها در نظر گرفته شده است. البته این سیستم باید گسترش یابد زیرا برخی جوانان از مرز زمینی و از راه ترکیه به سوریه می روند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار