حق الزحمه پزشکان در مناطق محروم مازندران افزایش می یابد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را از جمله برنامه های این دانشگاه امسال عنوان کرد و گفت:حق الزحمه پزشکان در این مناطق افزایش می یابد.

جان بابایی افزود:برنامه ریزی شده درمناطق محروم پزشکان برخی از رشته های اورژانس،پرستاران و کادر پزشکی با دریافتی بیشتر در محل ماندگار شوند.

وی تهیه داروها وملزومات پزشکی،ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانها،تامین داروهای بیماری های صعب العلاج در داروخانه های وابسته به دانشگاه و بیمارستان ها را از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران برشمرد.

جان بابایی از کاهش 10درصدی زایمان های سزارین به عنوان یکی دیگر از سیاست های مسوولان حوزه سلامت در مازندران یاد کرد و گفت:برای ترغیب به زایمان طبیعی، تعرفه زایمان سزارین و طبیعی یکسان شد.

وی افزود:همچنین ماماهایی که در امر فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی کمک کنند، تشویق می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران سیاست دولت در حوزه سلامت را در سال جاری کاهش سهم مردم در پرداختی ها به 10درصد برشمرد و گفت:سهم پرداختی مردم از طریق نظام پزشک خانواده به پنج درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود:برنامه ریزی برای کاهش میزان هزینه درمان در سطح بیمارستان های مازندران در حال انجام است و این طرح از نیمه دوم اردیبهشت در استان اجرایی می شود.

انتهای پیام /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.