یک اتفاق امنیتی کوچک در یکی از فرودگاه‌های ژاپن پیش از ورود رئیس جمهور آمریکا به توکیو، مقامات این کشور را به شدت نگران کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  یک اتفاق امنیتی کوچک در یکی از فرودگاه‌های ژاپن پیش از ورود" باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا به توکیو ، مقامات این کشور را به شدت نگران کرد.

پس از آنکه یکی از کارمندان یکی از شرکت‌های هواپیمایی ژاپن برای چند دقیقه کاغذی را که رمز ورود به منطقه مخصوص کارکنان فرودگاه هانِدا روی آن نوشته شده بود، گم کرد، وزارت حمل و نقل ژاپن مجبور شد به فرودگاه هانِدا دستور دهد سریع این رمز را تغییر دهد.

این اتفاق روز یکشنبه افتاد. یک نگهبان به طور تصادفی این کاغذ را پیدا کرده و آن را به شرکت اسکای‌مارک داده بود.

شرکت اسکای‌مارک پس از آن متوجه شد یکی از کارمندانش هنگام انجام تشریفات لازم برای ورود به این منطقه، مجبور شد این کاغذ را برای حدود 15 دقیقه کنار بگذارد.

این مشکل که اسکای‌‌مارک به خاطر آن عذر خواهی کرد، چند روز مانده به سفر "باراک اوباما" به ژاپن پیش آمد.

بنا بر اعلام رسانه‌های ژاپنی، 16 هزار مأمور پلیس در حساس‌ترین محل‌ها مستقر شدند تا 24 ساعته همه اشیاء یا افراد مظنون احتمالی را زیر نظر داشته باشند. حدود 10 هزار دوربین نظارتی نیز به کار گرفته شده‌اند.

محدودیت‌های برای حمل بار در ایستگاه‌های مختلف مترو و قطار به اجرا گذاشته شده است و سطل‌های زباله در تصمیمی استثنایی در این ایستگاه‌ها قابل استفاده نیستند. تردد نیز در مسیر عبور کاروان ریاست جمهوری آمریکا ممنوع خواهد شد.

 ژاپن به آن صورت متحمل اقدامات تروریستی نشده است، تنها موردی که می توان نام برد حمله با گاز سارین در مترو توکیو در سال 1995 توسط فرقه آئوم است. این کشور گاهی متهم می شود که در زمینه امنیت عمومی بیش از حد آسان می گیرد.

برعکس، ژاپنی‌ها وقتی کوچک‌ترین حادثه‌ای اتفاق بیفتد سریع واکنش نشان می دهند حتی وحشت‌زده می شوند و تدابیر فوق العاده وضع می کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار