جبران باسیل فردا چهارشنبه سفر کاری 3 روزه خود را به مسکو آغاز می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، گجبران باسیل " وزیر امور خارجه لبنان  فردا چهارشنبه سفر کاری سه  روزه خود را به مسکو آغاز می کند.

وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد جبران باسیل از 23 تا 25 آوریل در روسیه خواهد بود و با مقامات روس دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به موجب این بیانیه، در برنامه سفر وزیر امور خارجه لبنان، دیدار و مذاکره با "سرگئی لاورو"ف وزیر امور خارجه روسیه همین طور گفتگو با "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه پیش بینی شده است.

در دیدار میان این دو وزیر خارجه که برای 24 آوریل پیش بینی شده است موضوعات مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مطرح خواهد شد. دو طرف به ویژه درباره اوضاع خاورمیانه، آفریقای شمالی و اوکراین همین طور مبارزه با چالش های جدید به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. اوضاع سوریه نیز از محورهای مهم گفتگوی وزیران امور خارجه لبنان و روسیه خواهد بود.

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه حاکی است: " دو طرف امکان حل و فصل بحران سوریه را توسط خود سوری ها و در چارچوب روند مذاکراتی که در کنفرانس بین المللی درباره سوریه موسوم به ژنو دو مطرح شد همین طور بر پایه اجرای بیانیه سیام ژوئن 2012 ژنو بررسی خواهند کرد.

در این حال لاوروف و باسیل موضوع حل و فصل درگیری اسرائیل و فلسطینیان را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار