شناسایی اثرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌های اجرایی برای تحقق اصول و معیارهای بین‌المللی و استانداردهای جهانی در زمینه توسعه شهری یک ضرورت انکار ناپذیر است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، "سید محمدهادی ایازی" معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بررسی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین دانش‌ها در بیشتر جوامعه توسعه یافته یا در حال توسعه است.

وی گفت: این مفهوم، به بررسی و شناسایی تاثیرات و پیامدهای نهان (مثبت و منفی) اجتماعی و فرهنگی و ارایه راهبرد و راهکار برای هر گونه مداخله در زندگی شهروندان، اعم ازسیاست‌ها، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها در مقیاس فراملی، ملی، منطقه‌ای، شهری و محلی می‌پردازد و در نهایت افزایش سطح کیفی پروژه‌های شهری و در نهایت بهبود سطح کیفیت زندگی شهروندان را دنبال می‌کند.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران از سال 1386، پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص انجام ارزیابی زیست محیطی، فنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همچنین با توجه به رویکرد ارتقا به یک نهاد اجتماعی به طور جد مقوله ارزشمند ارزیابی تاثیر اجتماعی و فرهنگی (که در ادبیات شهرداری تهران از آن به عنوان پیوست اجتماعی و فرهنگی یاد می‌شود) را دنبال کرده است.

وی گفت: حمایت از تولید و انتشار ادبیات نظری در این حوزه، تشکیل شورای علمی اتاف با همکاری پژوهشگران و صاحب نظران، برگزاری کارگاه های آموزشی ارزیابی تاثیرات اجتماعی ویژه پژوهشگران محله و دانشجویان، اجرای بیش از 800 پروژه اتاف از جمله اقداماتی هستند که طی سال های گذشته موجب شده است شهرداری تهران، به عنوان مهمترین و معتبرترین مرجع و مجموعه علمی و اجرایی کشور در این زمینه مطرح باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: علاوه بر این اقدامات طی سال گذشته 47 عنوان پروژه اتاف تنها در مناطق 22‌گانه اجرایی شده و مدیران شهری موظف به بهره‌گیری از آثار و نتایج آن در اجرای تصمیم گیری‌ها هستند.

ایازی با اشاره به برگزاری جشنواره پاسداشت نخستین‌های اتاف مدیریت محلی گفت: رویکردهای مدیریت شهری در دوره جدید مسئولان را موظف می‌کند تا توسعه فرهنگی را بر دیگر امور رجحان دهند. براین اساس توجه به تاثیرات اجتماعی و فرهنگی از اهمیتی دو چندان برخوردار می شود.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر تبیین ضرورت اجرای پروژه‌های اتاف به عنوان یکی از راهکارهای تحقق توسعه پایدار و قرار گرفتن در زمره شهرهای توسعه یافته تلاشی برای تقدیر از دست‌اندکاران و پژوهشگرانی است که با اجرای این پروژه‌ها در رهگذر توسعه فرهنگی و اجتماعی همراه و همگام بوده‌اند.جشنواره پاسداشت نخستین‌های اتاف مدیریت محلی شنبه 6 اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار