وزیر آموزش و پرورش از اتمام فعالیت‌های ساماندهی نیروی انسانی در این وزارتخانه تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی صبح امروز در گردهمایی مشترک روسای ادارات امور اداری و  تشکیلات و کارشناس مسئولان نقل و انتقالات کشور که در مرکز آموزشی و رفاهی شماره یک مشهد برگزار شد، با تاکید بر کیفیت بخشی آموزشی گفت: انتقال فرهنگ به نسل آینده به عنوان سیاست اصلی آموزش وپرورش مطرح است.

 وی دستیابی به تحول را در سایه بهسازی نیروی انسانی امکان‌پذیر خواند و افزود: یکی از ضروریات تحول، تجهیز معلمان به مهارت‌های حرفه‌ای، شایستگی‌های حرفه‌ای و انگیزه است.

فانی با اشاره به این‌که بیش از 98 درصد بودجه در آموزش و پرورش صرف هزینه‌های جاری می‌شود، افزود: صرفه‌جویی در سازمان به معنی صرفه جویی در منابع انسانی است.
 
  وزیر آموزش و پرورش نظام رتبه‌بندی معلمان و اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی در این خصوص را از امور در دست‌پیگیری این وزراتخانه برشمرد و گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان، متضمن ارتقای انگیزه در آنان، ارج نهادن به تلاش‌های پژوهشی و ارتقای کیفیت آموزش وپرورش می‌باشد.

فانی با اشاره به تعداد بیش از 12 میلیون دانش آموز و یک میلیون کارمند و معلم تصریح کرد: کمتر از یک میلیون دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کند و نسبت تعداد دانش آموز به معلم در کشور،  11 به 1 است در صورتی که این آمار در کشورهای دیگر 14 به 1 می‌باشد.

وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: باید با افزایش بهره‌وری نیروی انسانی  تا جایی که ممکن است از مشارکت‌ها  بهر‌ه‌مند شویم‌.

وی ادامه داد‌: وزارت آموزش و پرورش با اتکا به نظرات کارشناسان و دیدگاه معلمان امور را مدیریت می‌کند و با تدبیر به پیش می‌برد.

  فانی گفت: روسای ادارات امور اداری و تشکیلات خط مقدم جبهه ساماندهی نیروی انسانی هستند و باید با همت همگانی سال تحصیلی جدید را با کاهش هزینه‌های زائد و استفاده از منابع موجود مدیریت و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تدبیر در امور از پیگیری  نحوه لحاظ  مزایای خبره و عالی برای بازنشستگان خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار