عدالت اقتصادي از نگاه حضرت علي (ع) در "راديو اقتصاد"

برتري عدالت اقتصادي موضوع برنامه اقتصاد در نهج البلاغه چهارشنبه 3 ارديبهشت "شبكه راديويي اقتصاد" است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد ؛در هر مكتب فكري كه در نظر بگيريم و با هر عقيده اي مسئله اي مثل عدالت همواره مد نظر بوده و همه مكاتب و جريانهاي فكري كه به نوعي با انسانها سر و كار دارند به دنبال تامين عدالت هستند.

در اين ميان تعاليم ديني كه به عنوان چراغ راه بشر و از طريق وحي در اختيار بشر قرار گرفته اند به بهترين نحو مي توانند تعريف عدالت و حدود آن را معلوم كنند و اين موضوع مهمي است چون يكي از دشواري هاي پرداختن به موضوعي مثل عدالت فراواني تعاريف و وجود اختلاف نظرها در تعريف آن است.


به طور مسلم يكي از راه هاي كارآمدي نظام، بازشناسي مباني فكري و ارزشي نظام اسلامي است تا بتوان با الگو برداري صحيح و متناسب با زمان، از حكومت علوي، حكومت حقه علي ابن ابيطالب عليه السلام را يك الگوي تمام عيار براي تمامي عدالت پيشگان و آزادگان عالم معرفي كرد.


در برنامه اقتصاد در نهج البلاغه چهارشنبه 3 ارديبهشت ماه حجت الاسلام حسن علي اكبري به بررسي برتري عدالت اقتصادي از ديدگاه امام علي عليه السلام با توجه به خطبه 105 نهج البلاغه مي پردازد.


برنامه اقتصاد و نهج البلاغه به همت گروه خدمات و تجارت به تهيه كنندگي علي سليمي و اجراي كارشناسي مجيدرضا عرب احمدي برروي موج اف ام رديف98مگاهرتز از راديو اقتصاد پخش مي شود.


گفتني است:اقتصاد در نهج البلاغه چهارشنبه 3 ارديبهشت ماه ساعت 20:15 به مدت 30دقيقه با موضوع عدالت اقتصادي تقديم شنوندگان راديو اقتصاد مي شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: عدالت ، اقتصاد ، برنامه ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار