پایگاه اینترنتی روسی اینترپولیت نوشت، در استان دونتسک در جنوب شرق اوکراین 20 مامور آمریکایی مفقود شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اینترنتی روسی  اینترپولیت ، این پایگاه خبری نوشت، در استان دونتسک در جنوب شرق اوکراین 20 مامور آمریکایی مفقود شده اند.

گفته می شود این افراد وابسته به شرکت آمریکایی «گری استون» متعلق به سرویس امنیت وزرات خارجه آمریکا بوده اند که قصد ورود به شهر اسلاویانسک در استان دونتسک را داشته اند که پس از درگیری با نیروهای روس گرا خبری از آن‌ها نیست .

این پایگاه افشاء کرد ، این افراد از گروه‌های مرتبط با سازمان سیا آمریکا بوده اند که به صورت مستقیم زیر نظر «جان برنان» رئیس سیا فعالیت می کنند و گفته می شود حضور آنها در اوکراین بی ارتباط با سفر مخفیانه رئیس سیا به کی یف نبوده است .

به نوشته پایگاه اینترنتی اینتر پولیت ، بعد از تسلط ساختمان استانداری در دونتسک و ساختمان اداره محلی امنیت اوکراین در لوگانسک توسط نیروهای محلی موسوم به روس گرایان ، بلافاصله سه واحد نظامی ، یک واحد شبه نظامیان راست  افراطی ( پراوی سکتور ) و یک واحد مزدوران آمریکایی با لباس نیروهای ویژه اوکراین به نام «سوکول» از این منطقه جابجا شدند که تعدادی از این افراد دستگیر شده اند .

بنا بر این گزارش ، مزدوران حرفه ای هنگام دستگیری اسلحه خود را به زمین گذاشتند و کارت هویت آمریکایی خود را نشان دادند و فقط 2 اوکراینی در میان آنها بوده است .

این پایگاه نوشت : با این سناریو مشخص می شود که دستور عملیات نظامی در جنوب شرق اوکراین را جان برنان رئیس سیا صادرکرده است ، عملیاتی که بدون آمادگی نیروهای نظامی اوکراین و بسیار با عجله انجام شد و تعداد زیادی از این نظامیان به مردم در جنوب شرق اوکراین پیوستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار