مدیر کل گمرکات استان ایلام از صادرات 65 میلیون دلاری کالا از مرز مهران به عراق از ابتدای فروردین ماه سالجاری تاکنون خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ خلیل حیدری با اعلام این خبر گفت: وزن این مقدار کالای صادراتی به عراق 210 هزار ‏تن بوده است.
وی افزود: بیشترین کالاهای صادر شده از مرز بین المللی مهران شامل مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، محصولات کشاورزی شامل هندوانه، گوجه فرنگی و محصولات پلاستیکی و مصنوعات فلزی بوده است.
مدیر کل گمرکات استان ایلام ادامه داد: صادرات کالا از مرز مهران به کشور عراق از نظر ارزش اقتصادی 10 درصد و از لحاظ وزنی دو درصد افزایش را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
بگفته حیدری گمرکات استان ایلام در صورت آمادگی طرف عراقی آماده فعالیت صادراتی به صورت 24 ساعته در مرز است.
حیدری یادآور شد: روزانه بین 600 تا 700 کامیون کالا از مرز مهران صادر می شود و این مرز پتانسیل افزایش صادرات کالا تا روزانه یک هزار کامیون دارد.
مدیر کل گمرکات استان ایلام اضافه کرد: خروجی بین المللی و تجاری مهران به واسطه نزدیکی به کشور عراق و وجود مشترکات فرهنگی، مذهبی و دینی بین مردم استان های مجاور مرز دو کشور ایران اسلامی و عراق اکنون یکی از امن ترین خروجی های کشور به شمار می رود.
مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال 82 دوباره بازگشایی شده است./س
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.