مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: میانگین مصرف گاز هر خانوار ایرانی به طور متوسط ۳ هزار متر مکعب در ماه است که این رقم در مناطق گرمسیری ۷۰۰ متر مکعب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،ابراهیمی با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ تعرفه گاز مصرفی گفت: نرخ عوارض گازرسانی به روستاها و مدارس نیز به ازای هر متر مکعب گاز مصرفی 17 تومان افزایش یافته است.

وی افزود: میانگین مصرف گاز هر خانوار ایرانی به طور متوسط 3 هزار متر مکعب در ماه است که این رقم در مناطق گرمسیری 700 متر مکعب است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدامات این شرکت در استان کردستان اضافه کرد:یکی از رسالت‌های مهم شرکت گاز در سطح کشور رساندن انرژی به تمام واحدها است که طبق دستور وزیر نیرو قرار است امسال برای هر شهرستان به منظور رسیدن به توازن نسبی بودجه مشخصی تعریف و مشخص شود.

ابراهیمی با اشاره به قطعی گاز در شهرهای سردشت و بانه در سال‌های گذشته گفت: از سال 86 تلاش شده که همه نقاط کشور مانند هم شود و تلاش می‌شود خطوط ابراهیم آباد تا سقز 56 اینچ اجرایی و اولویت خط نهم اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی افت فشار گاز و قطعی آن در فصول سرد سال ناشی از عدم بهینه سازی مصرف سوخت است افزود:روزانه مصرف گاز در کشور در فصل زمستان به 520 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و تجاری می‌رسد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: در برخی موارد در سال گذشته گاز نیروگاه‌ها و پتروشیمی و صنایع را قطع کردیم تا اینکه گاز به واحدهای مسکونی مردم برسد و مشکل قطعی گاز نداشته باشیم.

انتهای پیام/ س
برچسب ها: گاز ، میانگین ، تعرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام چرا پول گاز من ۱۶۶۲ متعر معکعب مصرف کردم ۵۶۰۰۰۰تومان امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
من قبلا ثبت نامه کرده بودم و ایمیلهای شما ارسال می شد اخیرا اخبار شما دیگه برام ایمیل نمیشه لطفا مجدد اخبار مربوط به فروش و حراج ها برام ارسال کنید متشکرم