به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در كمتر از 24 ساعت از زمان بهرهبرداري رسمي بخش جنوبي خط سه مترو تهران بطول 12 كيلومتر حدفاصل چهارراه وليعصر(عج) تا بزرگراه آزادگان در جنوب غرب تهران كه دوم ارديبهشت با حضور شهردار تهران، مسئولان شهري، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و مسئولان كشوري و لشكري انجام شد، به دستور شهردار تهران همه معاونان وي به سرپرستي عيسي شريفي قائم مقام شهردار از بخش شمالي خط سه بازديد كردند و در جريان آخرين وضعيت كارگاهها و پيشرفت پروژه قرار گرفتند.
در پايان اين بازديد و در يك جلسه كارگاهي مشترك با معاونان شهرداري تهران، مسئولان شركت مترو و پيمانكاران بخش شمالي خط سه، عيسي شريفي قائم مقام شهردار تهران و معاون هماهنگي و امور مناطق از تلاشهاي مديرعامل شركت مترو در اجراي برنامههاي اين شركت قدرداني و با اعلام اين كه طبق دستور شهردار تهران، 30 كيلومتر خط مترو كه شامل 17 كيلومتر از بخش شمالي خط سه و حدود 12 كيلومتر از خط هفت بايد بر اساس يك برنامهريزي دقيق و محاسبه شده تا پايان سال به بهرهبرداري برسد، وظايف حيطه مسئوليتي معاونان شهرداري تهران و مناطق سهگانه شهرداري براي هماهنگي هر چه بيشتر در پيشرفت اين طرح را تعيين و دستوراتي را به همين منظور ابلاغ كرد.
وي تاكيد كرد: بي ترديد تكميل و بهره برداري اين پروژه مهم همانند بسياري از پروژه هاي بزرگ بهره برداري شده و در دست انجام شهري مستلزم هماهنگي، همكاري، همراهي و عزم جدي همه بخش هاي شهرداري تهران است و اميدواريم بخش شمالي خط سه هم با عنايت الهي، توجهات حضرت ولي عصر(عج) و مديريت جهادي مسئولان زحمتكش و تلاشگر مطابق برنامه به سرانجام برسد.
قائم مقام شهردار تهران در اين جلسه دستوراتي نيز در خصوص يكي از اولويت هاي اين پروژه در زمينه تملك زمين هاي موردنياز براي احداث ايستگاه و هواكش و دسترسي هاي ايستگاهي و نيز اعتبارات مالي به معاونان و شهرداران مناطق صادر كرد.
هابيل درويشي مديرعامل شركت مترو تهران و حومه نيز از توجه ويژه و اولويت دار شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران به توسعه مترو تهران و حومه تقدير كرد و با ارائه گزارش فني از آخرين وضعيت پروژه بخش شمالي خط 3 و حدود 12 كيلومتر خط هفت، بيان داشت: امروز در شركت مترو تهران و حومه انگيزه، عزم جدي و توان مهندسي بالايي براي توسعه خطوط مترو وجود دارد كه اگر اعتبارات مالي به موقع تزريق شود نه تنها از برنامه عقب نمي مانيم بلكه توان اين را هم داريم كه بيش از تعهدمان كار كنيم.
وي گفت: همان طور كه در جزيان بازديد مشاهده شد به طور ميانگين پروژه بخش شمالي خط سه تاكنون حدود 40 درصد پيشرفت كار دارد، جداره نهايي قسمتهاي اعظم تونل انجام و تراورس به تونل حمل شده است و در بخشي از تونل از امروز ريل گذاري شروع ميشود.
درويشي اعتبار مورد نياز براي تكميل و بهرهبرداري 30 كيلومتر خط مترو جديد در سال جاري را حدود 3 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: براي اين كه اين ميزان خط جديد مترو ساخته شود بايد منابع مالي به موقع تزريق شود.
مديرعامل شركت مترو تهران و حومه از دستورات قائم مقام شهردار تهران به معاونان و مناطق شهرداري محدوده پروژه بخش شمالي خط سه و بخشي از خط هفت در خصوص رفع مشكلات و موانع پيشرفت كار در زمينه مسايل استملاكي تشكر كرد.
در اين جلسه كارگاهي، تشكري هاشمي معاون حمل و نقل ترافيك، مازيار حسيني معاون فني و عمراني، دكتر دادوش هاشمي معاون مالي و اقتصاد شهري، مهندس عبداللهي معاون خدمات شهري، شهرداران مناطق يك، چهار و هفت شهرداري و نيز تعدادي از مديران و مسئولان شهرداري در حوزههاي نظارت و بازرسي و سرمايهگذاري و املاك، آمادگي و عزم جدي خود را براي پيشبرد اهداف و برنامههاي شركت مترو اعلام كردند.
بنا بر این گزارش، در اين بازديد 4 ساعته كه با استقبال مديرعامل مترو همراه بود و مهدي چمران عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز حضور داشت مسئولان عالي رتبه شهرداري تهران، شهرداران منطقه يك، چهار و هفت( محدوده پروژه) به همراه هابيل درويشي مديرعامل شركت مترو و همكارانش با لباس كارگاهي از كارگاه ايستگاه در دست ساخت شهيد قدوسي در محدوده ابتداي خيابان شهيد بهشتي- تقاطع شريعتي وارد تونل بخش شمالي خط سه شده و كل مسير 7 كيلومتري را پياده طي كردند؛ اين مسير هفت كيلومتري از 17 كيلومتر در دست ساخت نيمه شمالي خط سه در محدوده خيابان قصر به طرف ميدان سبلان امتداد دارد و قرار است 5 ايستگاه در نقاط مختلف اتوبان صياد شيرازي(شمالي) همچون پل گيلان، تقاطع استاد حسن بنا و گيلان غربي احداث شود.
گفتنی است؛ شش ايستگاه ديگر از 11 ايستگاه نيمه شمالي خط سه در امتداد اتوبان صياد شيرازي(شمالي) و در محدوده پل مغان، ميدان نوبنياد، ميدان اقدسيه(ابتداي ارتش شمالي)، ميني سيتي(شرق) و شهرك قائم واقع است.
انتهای پیام/