شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی عربی گزارش داد: پیامدهای بحران سوریه انگلیس را هدف قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، براساس گزارش نهادهای مختلف بین‌المللی نیروهای انگلیسی بیشترین نیرو را در میان تروریستها در سوریه دارند. این نیروها با ارسال یک تصویر ویدئویی در پایگاه اینترنتی گروه موسوم به "رایه التوحید" به برخی از گزارشها درباره شرایط عالی زندگی خود در سوریه پاسخ دادند. این گزارشها تاکید می کند نیروهای اروپایی که در چارچوب گروههای مخالف دولت سوریه فعالیت می کنند از وضع به ظاهر خوبی در این کشور برخوردارند.

"مراد الشیشانی" خبرنگار این شبکه در لندن در گزارشی در این زمینه افزود: کارشناسان سیاسی بر این باورند هدف تهیه این تصویر ویدئویی جذب بیشتر نیروهای انگلیسی است. 

گفته می شود بیش از 500 تبعه اروپایی که بیشتر آنان انگلیسی هستند در سوریه حضور دارند. این نیروها به منبع نگرانی برای کشورهای اروپایی تبدیل شده اند. 

مقامات سازمان اطلاعات داخلی انگلیس نگران بازگشت این نیروها به این کشور هستند. این فرد "عبدالوحید مجید" تبعه انگلیسی است که به گروه جبهه النصره نزدیک ترین گروه به القاعده در سوریه ملحق شده است. بیشتر نیروهای اروپایی در سوریه به گروه داعش ملحق می شوند. 

مجید اولین نیروهای انتحاری انگلیسی در سوریه است به طوری که خود را در نزدیک زندان مرکزی حلب منفجر کرد.

اسامه حسن کارشناس سیاسی گفت: به نظر می رسد هدف اصلی از پخش این تصاویر از طریق پایگاه اینترنتی گروه رایه التوحید که وابسته به نیروهای جهادی در انگلیس بوده برای جذب بیشتر نیرو در سوریه است.

خبرنگار این شبکه افزود: در صورتی که دیگر شهروندان انگلیسی به درخواست جنگ در سوریه پاسخ مثبت دهند می‌توان به این قطعیت رسید پیامدهای بحران سوریه انگلیس را نیز هدف قرار داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار