در موضوع "بحران اوکراین"‌دولت آمریکا همانند سیاست دیرینه خود پرونده سازی برای اتهام زدن به طرف مخالف و جبران شکست های سیاسی خود را در پیش گرفته است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آنتی وار ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " کریس ارنست " نوشت :‌ روان شناسان این رفتار را این گونه تعریف می کنند :‌ مکانیسمی دفاعی که موجب می شود انسان ویژگی ها یا احساسات نامطلوب و غیرقابل قبول خود را به دیگران نسبت دهد . اصطلاح غیرروانشناسانه آن ریاکاری یا "‌دوروریی"‌است . 

در هر صورت چه از دیدگاه روانشناسی و چه غیرروانشناسی ،‌ این رفتار دقیقا اقدامی است که آمریکا هم اکنون علیه روسیه در قبال موضوع اوکراین انجام می دهد . 

دولت آمریکا اتهاماتی مانند پخش اعلامیه های ضدیهودی ،‌ نقض تمامیت ارضی کشورها و حمایت از جدایی طلبان مبارز را علیه روسیه در اوکراین مطرح کرده است در حالی که دقیقا خود در حال اجرای چنین کارهایی در کیف و دیگر شهرهای اوکراین است . 

شاید اگر این اتهامات را کشور دیگری مانند سوئد یا کاستاریکا مطرح می نمود بیشتر قابل پذییرش بود اما از زبان مقامات آمریکایی که ریاکاری و دروغ سالهاست جرء جدایی ناپذیر سیاست گذاری های آنها بوده است ، بیش از پیش مضحکانه به نظر می رسد . در ذیل می توانید اتهاماتی را مطالعه کنید که واشنگتن علیه مسکو و شخص پوتین مطرح کرده است در حالی که دولت آمریکا خود در حال اجرای آن است . 

* پروژه "انتشار و پخش اعلامیه های ضدیهودی" 

در شرق اوکراین اعلامیه هایی منتشر و در میان مردم پخش گردید با این مضمون که از یهودیان اوکراینی خواسته شده در کنست رژیم صهیونیستی ثبت نام کرده و برای زندگی به اسرائیل بروند. این ماجرا خشم بسیاری از آنان را برانگیخت و بلافاصله دولت آمریکا و اوکراین انگشت اتهام را به سمت روسیه گرفته و کرملین را در این باره موردسرزنش و انتقاد قرار دادند . اما این یک فریب بیش نبوده است . 

آیا این بازی سیاسی ای است که آمریکا برای انحراف افکار عمومی از این حقیقت که نئونازی های ضدیهودی حزب راست و حزب سووودا هم پیمانان اصلی واشنگتن هستند ،‌ به راه انداخته است ؟ می توانید پاسخ این سوال را در اظهاراتی که ویکتوریا نولاند ‌،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و جفری پیات ،‌ دیپلمات آمریکایی در این باره بیان کرده اند پیدا کنید :‌ اگر ما ادعای ضدیهودیت را علیه روسیه مطرح کنیم می توانیم افکار عمومی را از حمایت دولت آمریکا از نئونازی ها در اوکراین منحرف سازیم .

* پروژه "مداخله روسیه در حاکمیت اوکراین"

در توصیف گستاخی آمریکا همین اظهارات "‌جان کری "‌وزیر خارجه این کشور کافی است که مدعی شد :‌ " آنچه از روسیه ر شرق اوکراین مشاهده می شود تلاش هایی غیرقانونی و نامشروع برای بی ثبات کردن کشوری مستقل و ایجاد یک بحران ساختگی با اجرای مانورهای نظامی در مرزهای بین المللی است . " 

در همین زمان که اینگونه اتهامات از زبان کری علیه مسکو مطرح می شود تلاش های همه جانبه دولت آمریکا برای آغاز شورش داخلی در کوبا از طریق فعالیت های ضددولتی در شبکه های اجتماعی و تشکیل گروهی از اوباش و شورشیان در مناطق مختلف این کشور در حال انجام است . این تلاش های با عنوان جعلی "بهار در کوبا" و با هدف ایجاد توازن میان دولت و اجتماع در میان مردم این کشور مطرح می گردد .  

بعلاوه مهر "نقض حق حاکمیت" در پاکستان ،‌سومالی ،‌ یمن ،‌لیبی ، عراق و افغانستان همچنان بر پیشانی اوباما وجود دارد و واردکردن همین اتهام از سوی آمریکا علیه روسیه بیشتر رویکرد دوگانه و ریاکارانه واشنگتن را نشان میدهد . 

خنده دارتر اینکه هنگامی که "جان کری" از دخالت نظامی روسیه در اوکراین سخن می گوید ،‌ آمریکا 600 نیروی نظامی خود را به لهستان اعزام می کند تا با حضور ارتش روسیه در اوکراین مقابله کنند ، شش فروند جنگنده اف 15 را در لیتوانی مستقر میکند ،‌ سقف قراداد نظامی خود با مولدووا با تا 10 میلیون دلار افزایش میدهد ، تمایل خود برای تقویت همکاری های نظامی ناتو با ارمنستان و آذربایجان را اعلام میدارد ،‌ تصمیم خود را برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به رومانی بیان میکند ،‌ حضور ارتش خود در اوگاندا را تشدید می کند ، با ارسال تسلیحات پیشرفته برای شورشیان و تروریستهای مسلح در سوریه آنان را مورد حمایت قرار می دهد و ناآرامی ها در ونزوئلا را تحریک می نماید . 

* پروژه "‌نقش روسیه در تحریک جدایی طلبان در شرق اوکراین" 

سخن بی استدلال آمریکا درباره حضور "‌جدایی طلبان مبارز" در پس تظاهرات های اعتراض آمیز در شرق اوکراین بیشتر به طنز شبیه است تا اظهارات رسمی یک دولت . این اتهام ناشی از اقدام واشنگتن در حمایت از معترضانی است که با پرتاب انواع نارنجک ها در اعتراضات سال گذشته در کیف خواستار تغییر دولت یانکوویچ بوده اند .

کاخ سفید اصرار دارد مسکو را عامل تظاهرات های ضددولتی در شرق اوکراین معرفی کند . حتی اگر چنین هم باشد دولت آمریکا نمی توان مدعی مناسبی علیه این اقدام باشد چراکه خود در قبال تحریک و آشوب سازی های اعتراضات سال گذشته در کیف متهم و محکوم است . 

* پروژه " روسیه یک عنصر نامطلوب در جهان است "

دولت آمریکا و رسانه های وابسته به آن نهایت تلاش خود را برای القای این موضوع که روسیه یه اهرم منفی و عنصر نامطلوب در عرصه بین المللی است ،‌ انجام می دهند ( بر اساس نظرسنجی ها 68 درصد مردم آمریکا نظری منفی درباره روسیه دارند ) . این آمریکایی ها به احتمال زیاد فراموش کرده اند که چنانچه دیپلماسی قدرتمند روسی نبود کاخ سفید جنگ دیگری را در سوریه به راه می انداخت .

همچنین این مسکو بود که در زمانی که کاخ سفید دستور بازداشت " ادوارد اسنودن "‌افشاگر اطلاعات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا را صادر کرده بود به وی پناهندگی داده و جانش را حفظ کرده است . 

نویسنده در انتهای این مقاله خاطرنشان ساخت :‌کرملین تاکنون خویشتن داری مناسبی در قبال تحریم های ضدروسی آمریکا و یا حمایت های واشنگتن از جنبش های ضدروسی در اوکراین از خود نشان داده است . با توجه به اینکه مسکو تنها 500 مایل از کیف فاصله جغرافیایی دارد این بدیهی است که نگرانی هایی درباره اقدامات نئونازی ها و دیگر احزاب متخاصمی که هم اکنون در سمت قدرت در اوکراین قرار دارند ،‌ داشته باشد . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار