کارشناس سیاسی روس گفت: عملیات گروه های مسلح در سوریه به شکست انجامیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "مراد موسین" در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیاالیوم در مسکو درباره تحولات سوریه و در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اظهارات بشار اسد رئیس جمهور سوریه ارتش این کشور دستاوردهای میدانی قابل ملاحظه ای داشته است، گفت: من با نظر رئیس جمهور سوریه موافقم. تحولات چند ماه گذشته در سوریه به ویژه پیروزی های ارتش این کشور در منطقه قلمون بیانگر این مسئله است. ارتش سوریه به صورت حرفه ای و جدی فعالیت می کنند. ارتش سوریه توانست شهر معلولا را از حضور تروریست های مسلح پاکسازی کند. برخی از کشورها نظیر ترکیه حمایت لجستیکی مهمی از گروه های مسلح در سوریه دارند ولی ارتش این کشور توانست این گروه های مسلح را عقب براند. سیاست های آمریکا باعث شد ترکیه وارد این ماجراجویی شود و تجهیزات نظامی و تسلیحات از انبارهای ارتش ترکیه در اختیار گروه های مسلح در سوریه قرار می گیرد. شمار گروه های مسلح در سوریه به اندازه تعداد نیروهای ارتش این کشور بود ولی تلفات گروه های مسلح پنج تا شش برابر بیشتر است.
حمایت ترکیه از گروه های مسلح در سوریه به دلیل فشارهای وزارت خارجه آمریکاست. جان کری وزیر خارجه آمریکا خواستار آن شده بود که دوره جدیدی از عملیات نظامی در سوریه آغاز شود ولی وزارت دفاع آمریکا با این مسئله مخالفت کرد چرا که می دانست ارتش سوریه در نهایت این جنگ پیروز است.

وی افزود: پس از شکست گروه های مسلح در اطراف حلب و پیشروی های ارتش سوریه، ترکیه پانزده هزار نیروهای مسلح وارد شمال سوریه کرد و این نیروها خطر واقعی برای ارمنی ها و روستای کسب به شمار می روند. در میان این نیروها شمار زیادی از اتباع چچن نیز حضور دارند. مقامات ترکیه نیروهای مسلح چچنی و تروریست های دیگر را فریب دادند. این مقامات گفته بودند این نیروها می توانند ظرف دو روز به لاذقیه برسند ولی این مسئله غیر ممکن است چرا که ارتش سوریه خطوط دفاعی مختلفی تا لاذقیه دارد. پس از این که این نیروها وارد سوریه شده اند ترکیه مرزهای خود را بست و این نیروها نتوانستند پس از شکست در شمال سوریه به اراضی ترکیه فرار کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار